بهار نت
امیدوارم ساعات و لحظات خوشی با هم داشته باشیم

30 سال با شاتلهاي ناسا 

نشريه ان بي سي همزمان با آغاز آخرين پرواز شاتل فضايي آتلانتيس و با نزديک شدن به بازنشستگي شاتل هاي کهنه کار ناسا، گزارشي را از به ياد ماندني ترين لحظات در تاريخ فعاليت شاتل ها منتشر کرده است.سازمان بيش از 130

ماموريت طي 30 سال، سازمان ناسا در حال آماده سازي شاتل هاي خود براي انجام آخرين پرواز فضايي است، زماني که انديور ردياب ذره اي 1.5 بيليون دلاري طيف سنج مغناطيسي آلفا را به ايستگاه بين المللي فضايي انتقال خواهد داد.

«راجر لانيوس» از کارمندان ارشد پروازهاي انساني موزه ملي هوا و فضاي اسميتسونيان مي گويد: به طور قطع اکنون زمان آن فرا رسيده است تا اين فضاپيماها با احترام و به شايستگي بازنشسته شوند آنها به خوبي خدمت کرده اند اما اکنون فرسوده شده اند و زمان جايگزيني آنها فرا رسيده است.

با توجه به پايان قريب الوقوع دوره فعاليت شاتل هاي ناسا نشريه ان بي سي نگاهي به گذشته داشته و با بررسي 30 سال فعاليت شاتل هاي ناسا گزارشي را از خاطره انگيزترين لحظات به جا مانده از ماموريت شاتل هاي ناسا منتشر کرده است.

سال 1972: برنامه شاتل مورد تاييد قرار گرفت

با رو به پايان گذاشتن برنامه ماه آپولو، ريچارد نيکسون در ملاقاتي با جيمز فلچر رئيس ناسا در تاريخ 5 ژانويه 1972 موافقت خود را با برنامه اي که در آن زمان سيستم حمل و نقل فضايي خوانده مي شد ، اعلام کرد. قرار بود طي اين برنامه وسايل نقليه فضايي با توانايي حرکت سريع ميان زمين و مدار يا همان شاتل ها ساخته شوند. مشکلات تکنيکي از قبيل ساخت سيستمي که 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

شوخي عجيب سامسونگ با اپل 

 در حالي كه شايعاتي مبني بر پرداخت جريمه 1.5 ميليارد دلاري سامسونگ به اپل در قالب سكه‌هاي پنج سنتي در شبكه‌هاي اجتماعي و سايت‌ها مطرح شده بود، حالا معلوم شده كه چنين شايعه‌اي كاملا بي‌پايه و اساس بوده است.

سايت Tech2 در گزارشي نوشت: دادگاهي در كاليفرنيا چندي پيش شركت كره‌اي سامسونگ را به دليل كپي‌برداري غيرقانوني از محصول شركت اپل و نقض قانون كپي‌رايت به پرداخت 1.5 ميليارد دلار جريمه محكوم كرد.

انتشار اين خبر بازتاب گسترده‌اي در خبرگزاري‌ها و سايتهاي خبري داشت؛ به طوري كه در ادامه ارزش aسهام شركت سامسونگ به ميزان بي‌سابقه‌اي كاهش يافته و اين شركت 12 ميليارد دلار از ارزش خود را در بازار سهام از دست داد.

در همين حال سايت موبايل اينترتينمنت گزارش داد كه "ديروز بيش از 30 كاميون حامل سكه‌هاي پنج سنتي به دفتر مركزي اپل در كاليفرنيا ارسال شد. نيروهاي امنيتي شركت اپل در بررسي محموله‌هاي اين كاميون بسيار متعجب شدند و بعدا سامسونگ به اپل توضيح داد



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

مي‌دانيد علامت @ از كجا آمده؟ 

شمایی که سال‌هاست از ایمیل استفاده می‌کنید، دلیل وجود علامت @ را می‌دانید؟ این علامت یک نوع حرف اضافه است که هم جداکننده آدرس و نام سرور است و هم هیچگاه با دیگر حروف اشتباه گرفته نمی شود.

تاملینسون درباره انتخاب این علامت می گوید:

” به کیبورد نگاه کردم، و فکر کردم: چه چیزی را می‌توانم انتخاب کنم که با بقیه حرف‌ها اشتباه گرفته نشود؟ اگر فردی وجود داشت که در نامش حرف @ وجود داشت این علامت انتخاب مناسبی نیست، اما خوشبختانه این علامت جزو حروف الفبا نیست و به نظر مناسب است. علامت‌های دیگری مانند کاما، اسلش، پرانتز، خط تیره و براکت را ممکن است افراد در نام کاربری خود به کار ببرند، به این ترتیب تنها سه یا چهار کاراکتر باقی می‌ماند و @ به نظر مناسب ترین آنهاست. همچنین این علامت که at خوانده می‌شود مشخص می‌کند که نام کاربری در چه سروری واقع است.”

همچنین چند نکته جالب دیگر هم در مورد تاریخچه ایمیل وجود دارد:

- تاملینسون برای “بولت برانک” و “نیومن” کار می‌کرد که در واقع یک شرکت مهندسی بوستونی بود که طراحی اصلی سخت‌افزار و نرم‌افزار آرپانت، شکل اولیه اینترنت امروزی محسوب می‌شود. تمامی اختراعات او در این شرکت انجام گرفته است.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

کاربردهای نانوسیم و انواع آن ... 

شاید هنوز ساخت تراشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کامپیوتری که برای ایجاد سرعت محاسباتی بالا به جای جریان الکتریسیته از نور استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، تشخیص انواع سرطان و سایر بیماریهای پیچیده فقط با گرفتن یک قطره خون، بهبود و اصلاح کارت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های هوشمند و نمایشگرهای LCD ؛ تنها یک رویا برایمان باشد و این مسائل را غیر واقعی جلوه دهد اما محققین آینده قادر خواهند بود تمام این رویاها را به حقیقت تبدیل کنند و دنیایی جدید از ارتباطات و تکنولوژی را بواسطه معجزه نانوسیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به ارمغان آورند.

تا کنون با نانوساختارهای مختلفی از جمله نانولوله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کربنی، نانوذرات و نانوکامپوزیت آشنا شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید؛ یکی دیگر از نانوساختارهایی که امروزه مطالعات و تحقیقات بسیاری را به خود اختصاص داده است نانوسیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها است.
عموماً سیم به ساختاری گفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که در یک جهت (جهت طولی) گسترش داده شده باشد و در دو جهت دیگر بسیار محدود شده باشد. یک خصوصیت اساسی از این ساختارها که دارای دو خروجی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشند رسانایی الکتریکی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشد. با اعمال اختلاف پتانسیل الکتریکی در دو انتهای این ساختارها و در امتداد طولی شان انتقال بار الکتریکی اتفاق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افتد.

ساخت سیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی در ابعاد نانومتری هم از جهت تکنولوژیکی و هم از جهت علمی بسیار مورد علاقه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشد، زیرا در ابعاد نانومتری خواص غیر معمولی از خود بروز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند. نسبت طول به قطر نانوسیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها بسیار بالا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشد. ( L>>D )



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

صفحه قبل 1 صفحه بعد