بهار نت
امیدوارم ساعات و لحظات خوشی با هم داشته باشیم

تاریخچه لیگ قهرمانان اروپا

لیگ قهرمانان اروپا، مهمترین جام باشگاهی جهان است. پرافتخارترین تیم این جام، رئال مادرید با 9 بار قهرمانی است. پس از رئال، میلان با 7 بار قهرمانی دومین تیم پرافتخار این جام است. لیورپول با 5 بار قهرمانی و بایرن مونیخ و آژاکس و بارسلونا هر یک با 4 بار قهرمانی، در رده بعدی قرار دارند. پس از این ها، منچستریونایتد و اینترمیلان 3 بار موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابت ها شده اند.

در مجموع، فوتبال اسپانیا با 13 بار قهرمانی بهترین عملکرد را در لیگ قهرمانان اروپا داشته است. فوتبال ایتالیا و انگلستان با 12 بار قهرمانی در رده دوم قرار دارند و فوتبال آلمان و هلند، هر یک با 6 بار قهرمانی، مشترکاً در رده سوم قرار دارند. فوتبال پرتغال با 4 بار قهرمانی در رده پنجم لیگ قهرمانان اروپاست. فوتبال فرانسه، اسکاتلند، رومانی و یوگوسلاوی نیز، هر کدام با 1 بار قهرمانی، مشترکاً در رده ششم لیگ قهرمانان اروپا قرار دارند.  

با پیروزی چلسی در برابر بایرن مونیخ، چلسی نه تنها برای اولین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد، بلکه فوتبال انگلستان را با 12 بار قهرمانی در این مسابقات، در کنار فوتبال ایتالیا قرار می داد. اما اگر بایرن مونیخ فاتح فینال مونیخ می شد، فوتبال آلمان با 7 بار قهرمانی از فوتبال هلند ( با 6 بار قهرمانی ) پیشی می گرفت. فهرست قهرمانان لیگ قهرمانان اروپا در 56 دوره گذشته، در پیش روی شماست.
 

***


 56 - 1955 (فرانسه) - قهرمان: رئال مادرید (نتیجه فینال: رئال مادرید 4 - رایمز 3)

 57 - 1956 (اسپانیا) - قهرمان: رئال مادرید (نتیجه فینال: رئال مادرید 2 - فیورنتینا صفر)



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط توحید بهاری

سال نو مبارک

 

بنام خدای بهار افرین / بهار افرین را هزار افرین.

به جمشید و ایین پاکش درود / که نوروز از او مانده در یاد بود

نوروز مبارک

.

.

.

پروردگارا در روزهای پایانى سال به خواب دوستانم ، آرامش / به بیداریشان، آسایش / به زندگیشان، عافیت / به عشقشان، ثبات / به مهرشان، وفا / به عمرشان، عزت / به رزقشان، برکت / و به وجودشان، صحت عطا بفرما



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 25 اسفند 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

از ميان 100 زن تاثير‌گذار جهان

روزنامه‌ي «گاردين» 100 زن تاثير‌گذار جهان را معرفي کرد:

در فهرستي که اين روزنامه از اسامي تاثير‌گذارترين زن‌هاي دنيا تهيه کرده است، نام نويسندگان برجسته‌اي هم‌چون «مارگارت آتوود»، «دوريس لسينگ»، «جي.کي. رولينگ» و «آليس واکر» به چشم مي‌خورد.

 

«آرونداتي روي» نويسنده‌ي برنده‌ي جايزه‌ي بوکر و مهم‌ترين نويسنده‌ي زن هند است. اين نويسنده‌ي زن، که جايزه‌ي بوکر را در سال 1997 با کتاب «خداي چيز‌هاي کوچک» از آن خود کرده، منتقد صريح‌الهجه‌ي تجاوز به حقوق بشر است و جزو موثرترين زنان جهان شناخته شده است.

 

«دوريس لسينگ»، نويسنده‌ي انگليسي متولد ايران که موفق به دريافت نوبل ادبيات سال 2007 شد، روز بيست‌ودوم اکتبر 1919 در کرمانشاه و از پدر و مادري انگليسي متولد شد.

مادر «لسينگ» يک پرستار و پدرش نيز که در جنگ جهاني اول معلول شده بود، کارمند بانک بود. او در دوران خردسالي به همراه خانواده‌اش به اين اميد که بتوانند در مستعمره‌ي بريتانيا در جنوب «رودسيا» (زيمبابوه‌ي فعلي) از طريق زراعت بلال به ثروت برسند، در سال 1925 ايران را ترک کردند؛ اما هرگز نتوانستند موفق شوند.

«لسينگ» در مدرسه‌ي دخترانه‌ي رومن کاتوليک به تدريس مشغول شد؛ هرچند خانواده‌اش کاتوليک نبودند. اما در سن 15سالگي مدرسه‌اش را ترک کرد. «لسينگ» دوران کودکي‌اش را همراه با خاطرات تلخ و شيرين توصيف کرده است. نوشته‌هاي او درباره‌ي زندگي در آفريقاي تحت استعمار انگليس با نوعي حس دوگانه آميخته بودند؛ «زندگي بي‌ثمر مستعمره‌نشين‌هاي انگليسي» و «توطئه‌ي ساکنان بومي آن‌جا».

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

تاریخچه علم ژنتیک

سال‌ها پیش از آن که دانشمندان سعی کنند تا با استفاده از قوانین فیزیکی و شیمیایی علت پدیده های زیست شناختی را نیز تبیین کنند، زیست شناسان با مشاهده‌ی گیاهان و جانوران، قلمرو دانش خود را گسترش می‌دادند. در واقع، تحقیقات دو تن از پیشگامان این علم وجود نوعی دستور یا کد وراثتی را بر همگان اثبات کرده بود.

چارلز داروین (Charles Darwin) در سال 1859 نظریه تکامل خود را مطرح کرده بود و گرگور مندل (Gregor Mendel) نیز در سال 1865 موفق شده بود قوانین اساسی وراثت را کشف کند؛ اما هیچ یک از آن‌ها نتوانستند دریابند که چه عاملی باعث کنترل و هدایت سیستم های مورد مطالعه‌ی آن‌ها می‌شود. تنها چیزی که آشکار بود این بود که عامل هدایت کننده جایی در درون گیاهان و حیوانات پنهان بود. تا اینکه کشف ارزشمند دانشمند سویسی فردریش میشر (Friedrich Mischer) راه را برای ادامه‌ی تحقیقات گشود. او در سال 1869 در بیمارستانی در آلمان، ماده ای را از محل عفونت که غنی از گلبول های سفید بود، استخراج کرد. میشر این ماده را " نوکلئین " (nuclein) نامید. وی با کمال تعجب متوجه شد که منشاء این ماده فقط می‌تواند از کروموزوم‌ها باشد. بنابراین به حمایت از " نظریه وراثت شیمیایی " پرداخت و اعلام نمود که اطلاعات بیولوژیکی به صورت ترکیبات شیمیایی در سلولها ذخیره می‌شود و از نسلی به نسل بعد منتقل می‌گردد. با اینکه میشر در دورانی زندگی می‌کرد که اصول علم پزشکی - پس از چند هزار سال رکود - در حال دگرگونی اساسی بود، اما عده‌ی بسیار کمی از دانشمندان توانایی و پذیرش این اکتشاف مهم او را داشتند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

کاکا: رئال‌مادريد شايسته صعود بود

بازيکن برزيلي رئال‌مادريد معتقد است که تيمش براي پيروزي مقابل منچستر در 2 بازي رفت و برگشت مرحله يک‌هشتم ليگ قهرمانان اروپا شايستگي صعود داشته است.

کاکا بر اين باور است که رئال مادريد پس از پيروزي 3 بر 2 مقابل منچستريونايتد در دو بازي رفت و برگشت مرحله يک‌هشتم ليگ قهرمانان اروپا کاملا شايسته صعود به مرحله يک‌چهارم نهايي بوده است.

سفيدپوشان در دور رفت با تساوي يک بر يک متوقف شدند اما در دور برگشت توانستند به پيروزي 2 بر يک در اولدترافورد دست يابند. با اين حال کاکا بر اين باور است که مادريد در مجموع 180 دقيقه تيم برتر بوده است.

وي در اين باره اظهار داشت: ما شايسته پيروزي بوديم و صعودمان به دور بعد براي کسب دهمين قهرماني در اين مسابقات به ما اعتماد به نفس داد. از اهميت اين مسابقه مثل بازي مقابل بارسا با خبر بوديم.

بازيکن برزيلي رئال ادامه داد: ما هنوز هيچ افتخاري را به دست نياورده‌ايم اما گامي به جلو برداشته‌ايم. خوشحالم زيرا مي‌دانم بازي در اينجا و حذف منچستر چقدر سخت است.

وي خاطرنشان کرد: خوشحالم که توانستيم اين کار را انجام دهيم. در فوتبال هرگز نمي‌دانيد که چه اتفاقي خواهد افتاد و هنوز فرصت داريم تا در دو بازي ديگر به پيروزي برسيم.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

رئال مادرید با کمک داور منچستریونایتد را شکست داد

رقابتهای دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با پیروزی تیم های رئال مادرید و دورتموند آغاز شد.این بازی در حالی برگزار می‌شد که منچستر در بازی رفت موفق شده بود در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رئال مادرید را یک بر یک متوقف کند. همچنین رئال مادرید نیز با 2 پیروزی که برابر رقیب سنتی خود در ال‌کلاسیکو به دست آورده بود با روحیه‌ای مضاعف پا به میدان گذاشت.

تیم فوتبال رئال مادرید در حضور بیش از 64 هزار تماشاگر ورزشگاه اولدترافورد موفق شد با نتیجه 2 بر یک میزبان خود منچستریونایتد را شکست دهد.

اولین اتفاق مهم در این نیمه ضربه سر نمانیا ویدیچ بود که با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد و در ادامه نیز توپ توسط لوپز دروازه‌بان رئال مادرید روی خط دروازه متوقف شد و وارد دروازه نشد و نیمه اول نیز با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

اتفاق مهم در این بازی نیمکت نشینی وین رونی بود که فرگوسن ولبک را به این بازیکن ترجیح داده بود.

در این بازی ابتدا "سرخیو راموس" مهاجم رئال در دقیقه 48 ارسال نانی را به اشتباه درون دروازه خودی قرار داد تا یونایتد یک بر صفر پیش بیفتد.

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:, توسط توحید بهاری
  رئال با گل به خودي رونالدو مقابل گرانادا شکست خورد

هفته بيست و دوم رقابتهاي فوتبال لاليگا اسپانيا با شکست رئال که حاصل گل به خودي رونالدو بود، پيروزي تيم‌هاي اوساسونا، ختافه، اسپانيول و گرانادا و نيمکت نشيني شجاعي پيگيري شد. 

روز دوم از هفته بيست و دوم رقابتهاي فوتبال لاليگا اسپانيا شنبه شب با برگزاري 4 ديدار پيگيري شد که در مهمترين بازي برگزار شده شاگردان ژوزه مورينيو در خانه گرانادا در حالي با نتيجه يک بر صفر مغلوب شدند که کريس رونالدو در دقيقه 23 به اشتباه دروازه رئال را باز کرد تا زمينه‌ساز شکست تيمش در اين بازي شود.
 
در ديگر ديدار شنبه شب هم اوساسونا در حالي که مسعود شجاعي را 90 دقيقه روي نيمکت داشت، موفق شد با نتيجه يک بر صفر از سد سلتاويگو عبور کند. نتايج کامل رقابتهاي شب گذشته به شرح زير است:
* اوساسونا يک - سلتاويگو صفر
* ختافه 3 - دپورتيوو لاکرونيا يک
* اسپانيول 3 - لوانته 2
* گرانادا يک - رئال مادريد صفر


ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

سخنان مشاهیر درباره ی آزادی

زندگی بدون آزادی ، شرم آور است .  
* حکیم ارد بزرگ


آزادی، دریایی متلاطم و طوفانی است، مردان ترسو آرامش استبداد را بر این طوفان ترجیح می‌دهند
* توماس جفرسون


آزادی عبارت است از دست‌زدن به‌هرکاری که به‌وسیله قوانین موضوعهٔ حکومتی که تفکیک قوا در آن به‌حقیقت پیوسته است،منع نشده باشد. حکومتی که در آن قانون را هیئت مقننه تدوین، قوه مجریه بصورت مجزا اجرا و قوه قضاییهٔ مستقلی آن را قضاوت می‌کند
* شارل دو منتسکیو


آزادی فقط در عالم خیال وجود دارد
* شیلر


آزادی ما از نقطه‌ای شروع می‌شود که آزادی دیگران پایان می‌یابد
* ویکتور هوگو
 

آزادی، هرگز به معنی مجوز برای اعمال استبداد نبوده است
* ماهاتما گاندی


آزادی همان آشوب است، فقط با نورپردازی بهتر
* آلن دین فوستر
 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

گزارش کاملی از بهترین‌های آسیا در 2012

مراسم گزینش بهترین‌های سال ۲۰۱۲ آسیا در حالی امروز در مالزی برگزار شد که سهم ایران در این مراسم، تنها عنوان بهترین فدراسیون فوتبال سال آسیا بود. ایران همچنین علی کریمی را در بخش بهترین بازیکن سال آسیا، محمد کشاورز را در بخش بهترین بازیکن فوتسال، تیم ملی فوتسال را در بخش تیم‌های بر‌تر فوتسال، علیرضا فغانی را در بهترین داور و تیم ملی ایران در بازی جوانمردانه را به عنوان نامزد دریافت بهترین‌ها داشت که نتوانست به عنوان بر‌تر دست یابد.

بنا به روال هر سال، مراسم برترین‌های سال آسیا در ماه نوامبر برگزار و بهترین‌های آسیا شناخته شده و جایزه‌های خود را دریافت کردند. انتخاب فدراسیون‌ها نخستین بخش این مراسم بود؛ جایی که فدراسیون فوتبال ایران در رقابت با فدراسیون‌های ژاپن، کره جنوبی و قطر عنوان بهترین را رفت.

مراسم بهترین‌های سال ۲۰۱۲ قاره کهن عصر امروز در مقر کنفدراسیون آسیا برگزار شد و ژاپنی‌ها توانستند در مجموع بیست عنوان و ۹ جایزه را از آن خود کنند، ولی ایران تنها در یک بخش و آن هم بهترین فدراسیون بر‌تر، توانست عنوان بر‌ترین را به دست‌ آورد.
 


ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

برنامه بازی های هفته ۱۷ لیگ برتر :

ایستگاه آخر :

 

 هفته هفدهم ليگ برتر روز دوشنبه با برگزاري 9 مسابقه برگزار مي‌شود و ليگ دوازدهم با تمام فراز و فرودهايش به

نيمه مي‌رسد. در نيم فصل اول تعطيلات زياد باعث اعتراض همه مربيان ليگ شد.

 با اين حال نزديکي تيم‌ها به يکديگر در جدول  هيجان را حداقل براي

بازيکنان و مربيان به اوج رسانده است

 و تعيين قهرماني نيم فصل هم به روز آخر کشيده شده است.

جدول کامل این هفته رو می توان در ادامه مطلب دید :



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

 هفته چهاردهم ليگ برتر فوتبال

پرسپوليس پيکان را 6 تايي کرد ...

در آخرين ديدار هفته چهاردهم ليگ برتر پرسپوليس از ساعت 17:45 در ورزشگاه آزادي و در حضور 8 هزار تماشاگر(طبقاعلام بلندگوي ورزشگاه) به مصاف پيکان رفت و با نتيجه 6 بر صفر به برتري دست يافت.

کريم انصاري‌فرد در دقايق 36، 47 و 57، عليرضا نورمحمدي در دقيقه 42، محمد نوري در دقيقه 63  و محمد قاضي در دقيقه 86 براي پرسپوليس گلزني کردند.

کريم انصاري‌فرد در 13 بازي قبل فقط يک گل زده بود اما برابر پيکان هت تريک کرد و سه گل زد. پرسپوليس با ارائه يک بازي سراسر هجومي هوادارانش را راضي به خانه فرستاد.

سرخپوشان تهراني با اين پيروزي 17 امتيازي شدند و به رده يازدهم جدول رسيدند. پيکان هم 15 امتيازي باقي‌ ماند.

سعيد مظفري‌زاده داور مسابقه به نادر احمدي از پيکان و عليرضا نورمحمدي از پرسپوليس کارت زرد نشان داد.

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

 جدول گلزنان ليگ برتر بالاخره دو رقمي شد!


 

در هفته چهاردهم ليگ برتر 21 گل به ثمر رسيد و 6 بازيکن نيز براي اولين بار در اين فصل موفق به گلزني شدند. در مجموع طي 14 هفته سپري شده از ليگ برتر، 271 گل به ثمر رسيده و نام 130 بازيکن در فهرست گلزنان ثبت شده است . 
جلال رافخايي مهاجم تيم ملوان اولين بازيکني بود که در اين فصل گل هاي خود را دو رقمي کرد. اتفاق ديگر اين هفته نيز پيوستن سوکاي به رديف 6 گله ها و برهاني به 5 گله ها بود. همچنين براي اولين بار در اين فصل پرسپوليس نيز يک گلزن برتر در بين مدعيان آقاي گلي دارد: کريم انصاري فرد.

10 گل: جلال رافخايي(ملوان انزلي)

7 گل: يعقوب کريمي (نفت تهران)

6 گل: ميلاد نوري(صباي قم) جواهير سوکاي(سپاهان اصفهان)

5 گل: فلاويو لوپز(تراکتورسازي تبريز) آرش برهاني (استقلال تهران)




ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

از زندگی خوابگاهی بهره ببرید 

قبولی در دانشگاه برای همه افراد، سرآغاز ورود به مرحله جدیدی از زندگی است که می تواند با تجربیات خوب و فراگیر، مهارت های بیشتری را در زندگی فراهم آورد. زندگی در خوابگاه یک فرصت برای دستیابی به تجارب و مهارت هاست.


دانشجویی که از خانه و خانواده جدا شده و به شهر دیگری می رود در قدم اول باید استقلال را بیاموزد و حضور در خوابگاه این فرصت را در اختیار او قرار می دهد که زندگی مستقل و به دور از پدر و مادر را تجربه کند.


فرصتی که برخی خانواده ها با نگهداشتن دانشجو در خانه و محروم کردن او از بودن در کنار دیگر دانشجویان از فرزندان خود دریغ می کنند. دانشجویان در زندگی خوابگاهیظرفیت خود را افزایش می دهند و برای زندگی اجتماعی آماده می شوند.


زندگی در خوابگاه و قرار گرفتن در کنار افراد با فرهنگ ها و دیدگاه های گوناگون باعث افزایش هوش هیجانی و هوش فرهنگی افراد خواهد شد.


هوش فرهنگی، یک هوش اکتسابی است که بدون قرار گرفتن در محیط، امکان رشد آن وجود ندارد و یکی از بهترین محیط هایی که می تواند سبب افزایش این هوش شود، خوابگاه است.


دانشجویی که در خوابگاه زندگی می کند  به رشد اجتماعی و انعطاف پذیری بیشتر می رسد و قدرت سازگاری او افزایش می یابد. 

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

هفته نامه 8 

سلاااااااااااااااااام.

من بسی خوبم همه چی آرومه! امتحان دارم...پروژه دارم...آز الکترونیییییک دااااارم! ولی همه چی آروووومه!

حالا این وسط کار آقای برادر نبود که اونم اضافه شد!! چی کار کنم خووو! بخشی از پروژه شون مربوط به رشته کوفتیِ منه! انجام ندم؟؟؟ نمیشه که! یه جوریم کمک می خواد که هر آدمی هرچند مث من سنگدل کم میاره!!!

بریم سراغ همون یه روز یه جیکوهامون بهتره!

روزی روزگاری جیکوی احوال جسمی مناسبی نمی داشت! با خودش گفت کلاس همین طبقه بالاست که باشه! می خوام با آسانسور برم! (حالا دانشگاه به اون عظمت همش دو تا آسانسور داره که خیلی کم پیش میاد جفتشون سالم باشن!) گوشی اندر دستانش بود و با همون داداش مذکورش صحبت می نمود و می خندید. رفت تو و دکمه طبقه اولو فشرد! در آسانسور در حال بسته شدن بود که جیکوی متوجه استادی شد که در یک قدمیش بود و با سرعت و لبخند می خواست خودشو پرت کنه تو! ولی جیکو سریع تر عمل کرده بود و فرمان بسته شدن درو صادر نموده بود! به هر حال به خودش اومد و خواست درو وا کنه اما اشتباهی دکمه بسته شدن درو فشرد!! در نتیجه تلاش و کوشش مستمر استاد از اون سمت در یه لحظه وا شد ولی چون جیکو فتوا داده بود بسته شه، باز هم ... آسانسور بیچاره بد جوری تو دردسر افتاده بود! هی جیکو دستور می داد و استاد نقض می کرد!! و بالعکس. هیچ کدومتون اگه جای استاده بودین به این که دانشجویی بیمار اول صبحی بازیش گرفته شک می کردین؟ فک نکنم! به هر حال استاد موفق شد



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

دختر بودن یعنی تمام عمر پای آینه بودن!

دختر بودن یعنی پنکک زدن به جای صورت شستن!

دختر بودن یعنی کله قند و لی لی لی لی ...

دختر بودن یعنی پس این چایی چی شد؟؟!

دختر بودن یعنی الگوی خیاطی وسط مجله های درپیت

دختر بودن یعنی همونی باشی که مادر و خاله و عمه ت هستن

دختر بودن یعنی انتظار خاستگار مایه دار! 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

 رونالدو به نیمه راه رکورد گلزنی رائول رسید

 مهاجم پرتغالی رئال مادرید با به ثمر رساندن صد و شصت و یکمین گل خود برای رئال مادرید به نیمه رکورد اسطوره باشگاه رسید.

 کریستیانو رونالدو در نیوکمپ صد و شصت و یکمین گل خود را با پیراهن رئال مادرید به ثمر رساند. رائول 16 فصل در این باشگاه سپری کرد و 323 گل را به نام خود ثبت کرد که رکورد تمام ادوار باشگاه را به خود اختصاص داد، در حالی که ستاره پرتغالی در طول 3 سال تقریبا به نیمه راه وی رسیده است.

کریستیانو در حال حاضر نهمین گلزن تمام ادوار باشگاه است و آمانچیو آمارو را با 155 گل زده در 14 فصل پشت سر گذاشته است.

به هر حال این آمار گلزنی رونالدو است که او را متمایز می‌کند.

وی در 3 فصل حضور در باشگاه آمار 48.6 گل در هر فصل را از آن خود کرده است. به عبارت دیگر در حالی که رائول به 741 بازی برای ثبت این رکورد نیاز داشت، کریستیانو رونالدو تنها در 155 بازی به نیمه راه وی رسیده است.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

ستاره پرتغالی رئال مادرید از کسب نتیجه مقابل بارسلونا در ال‌کلاسیکو یکشنبه شب ابراز اطمینان کرد.

کریستیانو رونالدو در خصوص هت‌تریک خود مقابل آژاکس در هفته دوم لیگ قهرمانان اروپااظهار داشت: به ثمر رساندن 3 گل برای من بسیار

 مهم است و اعتماد به نفسم را تقویت می‌کند.

وی سپس به دیدار ال‌‌کلاسیکو یکشنبه شب اشاره کرد و گفت: بازی سختی در نیوکمپ خواهیم داشت، اما به فرصت‌های خود باور داریم و مطمئنم که نتیجه خوبی کسب خواهیم کرد.

رونالدو تأکید کرد: بارسلونا هنوز هم با وجود تضعیف خط دفاعی‌اش خطرناک است .



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 14 مهر 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

بهترین سریال رمضان امسال انتخاب شد 

هیات داوران انتخاب آثار برگزیده ماه مبارک رمضان 91، برترین‌های ویژه برنامه‌های افطار، سحر، شب‌های قدر، برنامه‌های کودک و نوجوان، گفت‌وگو محور، ترکیبی، کوتاه، جمع خوانی قرآن کریم، مدیریت کنداکتور، ویژه برنامه‌های روز قدس، عید سعید فطر، برنامه ابداعی و خلاقانه، مستند، مجموعه‌های نمایشی و فیلم تلویزیونی را برگزیده و برای دریافت لوح تقدیر و پاسداشت تلاش‌های موثر معرفی کرد.

بنا بر این گزارش،‌ در بیانیه هیات داوران آمده است، ماه مبارک رمضان فرصتی است تا رسانه ملی و اصحاب آن، نقش بی‌بدیل وساطت فیض الهی را برای مومنین روزه‌دار رقم زنند و با خلق آثار هنری و برنامه‌های اثرگذار، پنجره‌های نور و پاکی را بر دل بندگان خالص خداوند بگشایند و حضوری موثر در حوزه قرآن و معارف داشته باشند.
تولید و پخش بیش از 140 ساعت کار نمایشی جدید در قالب 5 سریال شبانه و چندین تله فیلم ویژه، بهره‌گیری بیش از یکصد نفر از فضلا، علما و کارشناسان برجسته در قالب برنامه‌های متنوع و ویژه برنامه‌های موضوعی (در 417 قسمت و 170 ساعت برنامه) که با حضور مراجع عظام و بزرگان حوزه‌های دینی (آیات عظام و حجج اسلام مکارم شیرازی، نوری همدانی، جعفر سبحانی، مهدوی کنی، جوادی آملی، ناصری، مظاهری، مصباح یزدی و ... با بیش از 70 ساعت برنامه) برجستگی بیشتری به این حرکت ارزشمند رسانه ملی بخشید.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

بسکتبال کاپ آسیا - ژاپن

 ایران با برد ژاپن قهرمان آسیا شد 

تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی برابر ژاپن به عنوان قهرمانی مسابقات کاپ آسیا دست یافت. تيم ملي در ديدار فينال كاپ‌آسيا به مصاف ژاپن، ميزبان رقابت ها رفت و با نتيجه 53 بر 51 به پيروزي رسيد تا در دومين حضورش در كاپ‌آسيا به نخستين قهرماني اش در اين رقابت ها برسد. ايران در مرحله گروهي نيز برابر ژاپن با نتيجه 71 بر 65 به پيروزي رسيده بود.

تیم‌های بسکتبال ایران و ژاپن در فینال چهارمین دوره رقابت‌های بسکتبال کاپ آسیا از ساعت 11 امروز برابر هم به میدان رفتند. ژاپنی‌‌ها که در دور مقدماتی مغلوب تیم کشورمان شده بودند، در این مسابقه برای جبران آن شکست و قهرمانی در کشور خودشان به میدان آمدند، اما ملی‌پوشان کشورمان توانستند در مجموع بازی با حساب 53 بر 51 به برتری رسیده و عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

این نخستین قهرمانی ایران با بچیروویچ در آسیا بود. در ضمن صمد نيكخواه بهرامي با 14 امتياز بهترين بازيكن ايران بود. همچنين محمد جمشيدي، حامد آفاق و اصغر كاردوست هر كدام هشت امتياز به دست آوردند.

کوارتر اول:

تیم ایران کار را با ترکیب آرن داودی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و روزبه ارغوان آغاز کرد.

در حالی که حدود دقیقه از بازی گذشته بود هیچ کدام از تیم‌ها صاحب امتیاز نشده بود تا اینکه ارغوان توانست با یک چرخش در زیر حلقه نخستین امتیاز را برای ایران کسب کند.

در ادامه کار صمد نیکخواه بهرامی چند حرکت نفوذی انجام داد که ناموفق بود و ژاپنی‌ها در برگشت توانستند با پرتابی سه امتیازی نتیجه را 8 بر 7 به سود خود کنند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

91 از بدترين سال‌هاي فوتبالي ايران 

امير حاج رضايي معتقد است صعود كردن يا نكردن به جام جهاني دردي از فوتبال ايران را دوا نمي‌كند چرا كه پايه‌هايش روي پوشال است و با وزش نسيمي فرو مي‌ريزد.

كارشناس فوتبال ايران در رابطه با علت نتايج ضعيف تيم ملي فوتبال ايران و عملكرد كارلوس كي‌روش، اظهار كرد: از نظر من در بحث كي‌روش كه مشخص است و بنده معتقدم كه او بايد كارش را ادامه دهد و همچنان مورد حمايت مسئولان قرار گيرد. انتقادها بايد منطقي و به دور از هر گونه بغض و احساسات باشد. من تحت هيچ شرايطي به موضوع آلترناتيو و جايگزيني براي كي‌روش فكر نمي‌كنم، چرا كه اين اصلا با مباني علمي همخواني ندارد.

وي گفت: اما مورد ديگر اين است كه زماني تعدادي از اهالي فوتبال به جمعي دعوت مي‌شوند تا درباره تصميم‌هاي فوتبالي جايي نظرشان را بدهند. حالا واژه‌هايي چون كميته‌ بحران، خرد جمعي يا اتاق فكر به آن اطلاق مي‌شد. اين‌ها در بعضي از كشورها اعمال مي‌شود، اما بايد ديد خروجي و نتيجه‌ آن چيست. در فوتبال ما از اين منظر كه عده‌اي را جمع كنيم، نظراتشان را بگيريم، نهايتا تصميم خودمان را عملي كنيم و بعد به جامعه تفهيم كنيم كه چهره هاي شاخص و كارشناس فوتبال همين نظر را دارند، صورت مي‌گيرد كه اين درست نيست. هر حرفه‌ نياز به تجربه و دانش خودش را دارد.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

توقف چلسی، برد بارسا، بایرن و منچستر 

روز دوم از هفته نخست رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 23:15 چهارشنبه شب با برگزاری 8 دیدار آغاز شد که طی آن تیم های بایرن مونیخ، منچستریونایتد و بارسلونا مقابل حریفان خود به برتری رسیدند.
در مهمترین دیدار چهارشنبه شب تیم فوتبال چلسی مدافع عنوان قهرمانی رقابتها در حضور بیش از 41 هزار تماشاگر ورزشگاه استمفوردبریج با تساوی 2-2 مقابل یوونتوس متوقف شد.

"اسکار" هافبک برزیلی چلسی ستاره آبی پوشان لندنی در این دیدار بود و موفق شد در دقایق 31 و 33 هر دو گل میزبان را به ثمر برساند. "آرتورو ویدال" (38) و فابیو کوالیارلا (80) نیز گل های یوونتوس را در این بازی به ثمر برسانند.
بایرن مونیخ نیز که در آلیانس آره نا به مصاف والنسیا رفته بود موفق شد با کمک بیش از 65 هوادار خود با نتیجه 2 بر یک حریف اسپانیایی اش را شکست دهد. "باستین شواین اشتایگر" (38) و "تونی کروس" (76) گل های باواریایی ها را در این بازی به ثمر رساندند و "نلسون والدز" در دقیقه 90 تک گل والنسیا را به ثمر رساند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

شب اول ليگ قهرمانان اروپا چگونه گذشت 

دیشب زنگ آغاز لیگ قهرمانان باشگاه‌هاى اروپا به صدا درآمد. مرحله گروهی فصل ۱۳ ـ ۲۰۱۲ مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا از ساعت ۲۳:‌۱۵ روز سه شنبه با برگزاری هشت دیدار آغاز شد که در آن تیم‌های رئال مادرید و مالاگای اسپانیا، شالکه ۰۴ و دورتموند آلمان، آرسنال انگلیس، پورتوی پرتغال و پاریسن ژرمن فرانسه مقابل حریفان خود به برتری رسیدند و دیدار میلان ایتالیا و اندرلشت بلژیک نیز به تساوی بدون گل انجامید.

در چهار گروه اول، هشت مسابقه برگزار شد که دو بازى حساسیت بیشترى نسب به سایر مسابقات داشت. در حساس‌ترین دیدار روز نخست از هفته اول مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا، تیم‌های رئال مادرید و منچسترسیتی در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو شهر مادرید به مصاف هم رفتند که جدال آن‌ها در پایان به برتری سه بر دو تیم رئال انجامید. در این بازی برای تیم رئال مادرید مارسلو (۷۶)، کریم بنزما (۸۷) و کریستیانو رونالدو (۹۰) گل زدند و گل‌های تیم من سیتی نیز توسط ادین ژکو (۶۹) و الکساندر کولاروف (۸۵) به ثمر رسید.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

زلاتان، رکورددار گلزني در ليگ قهرمانان اروپا 

ستاره سوئدي خط حمله پاري‌سن‌ژرمن

اولين بازيکني در تاريخ ليگ قهرمانان اروپا

شد که براي 6 تيم مختلف گلزني کرده است.

«زلاتان ايبراهيموويچ »‌شب گذشته در ديدار نخست تيمش در

ليگ قهرمانان در ورزشگاه پارک‌دوپرنس گلزني کرد. با گلي که او

در دقيقه 19 از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند، باعث شد تيمش

به سوي کسب برد 4 بر يک در اين جدال خيز بردارد و خود به

 رکوردار گلزني براي تيم‌هاي مختلف در اين بازي‌ها برسد.

«ايبرا» 30 ساله که تابستان سال جاري از ليگ باشگاهي ايتاليا

 خارج شد و به لوشامپيونهفرانسه آمد، پيش‌تر براي تيم‌هاي آژاکس هلند، يوونتوس، اينترميلان و آ.ث‌ميلان ايتاليا و 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

 رئال مادرید – منچستر سیتی ; ال کلاسیکوی چمپیونزلیگ

امشب بازی رئال مادرید و منچستر سیتی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در برنابئو برگزار خواهد شد این بازی اونقدر ستاره دارد تا همانند ال کلاسیکو لالیگا در چمپیونزلیگ انجام شود شاگردان مورینیو برای اولین بار بدون مصدمیت پای به اوردگاه لیگ قهرمانان اروپا می گذارند. 

دو تیم بدون مصدوم و محروم به مصاف هم خواهند رفت که این به کیفیت بالای بازی خواهد افزود البته من سیتی دو مصدوم قدیمی دارد .رئال مادرید ۸ امتیاز تا صدر جدول لالیگا فاصله دارد در مقابل منچستر سیتی تنها دو امتیاز تا صدر جدول لیگ جزیره فاصله دارد.

هدف اصلی اقای خاص در فصل جاری کسب دهمین چمپیونزلیگ برای کهکشانی ها است سه گانه خود را در رئال تکمیل کرده است و در انتظار قهرمانی در اروپاست. 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

30 سال با شاتلهاي ناسا 

نشريه ان بي سي همزمان با آغاز آخرين پرواز شاتل فضايي آتلانتيس و با نزديک شدن به بازنشستگي شاتل هاي کهنه کار ناسا، گزارشي را از به ياد ماندني ترين لحظات در تاريخ فعاليت شاتل ها منتشر کرده است.سازمان بيش از 130

ماموريت طي 30 سال، سازمان ناسا در حال آماده سازي شاتل هاي خود براي انجام آخرين پرواز فضايي است، زماني که انديور ردياب ذره اي 1.5 بيليون دلاري طيف سنج مغناطيسي آلفا را به ايستگاه بين المللي فضايي انتقال خواهد داد.

«راجر لانيوس» از کارمندان ارشد پروازهاي انساني موزه ملي هوا و فضاي اسميتسونيان مي گويد: به طور قطع اکنون زمان آن فرا رسيده است تا اين فضاپيماها با احترام و به شايستگي بازنشسته شوند آنها به خوبي خدمت کرده اند اما اکنون فرسوده شده اند و زمان جايگزيني آنها فرا رسيده است.

با توجه به پايان قريب الوقوع دوره فعاليت شاتل هاي ناسا نشريه ان بي سي نگاهي به گذشته داشته و با بررسي 30 سال فعاليت شاتل هاي ناسا گزارشي را از خاطره انگيزترين لحظات به جا مانده از ماموريت شاتل هاي ناسا منتشر کرده است.

سال 1972: برنامه شاتل مورد تاييد قرار گرفت

با رو به پايان گذاشتن برنامه ماه آپولو، ريچارد نيکسون در ملاقاتي با جيمز فلچر رئيس ناسا در تاريخ 5 ژانويه 1972 موافقت خود را با برنامه اي که در آن زمان سيستم حمل و نقل فضايي خوانده مي شد ، اعلام کرد. قرار بود طي اين برنامه وسايل نقليه فضايي با توانايي حرکت سريع ميان زمين و مدار يا همان شاتل ها ساخته شوند. مشکلات تکنيکي از قبيل ساخت سيستمي که 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

ریتالین بخوریم یا نخوریم؟ 

ریتالین دارویی است که در درمان اختلالات مغزی توسط روانپزشکان تجویز می شود. این دارو به نوعی ماده محرک مغز است و برای فعالتر شدن کورتکس مغز تجویز می شود اما متاسفانه شاهد استفاده خودسرانه آن در بین برخی از دانشجویان هستیم که عوارض بسیار زیان آوری نیز به دنبال دارد.

سپیده دانایی: رییس اداره پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد وزارت بهداشت، مصرف ریتالین در دانشجویان را مقدمه ای برای مصرف شیشه عنوان کرد و از برنامه های وزارت بهداشت برای پیشگیری از اعتیاد در دانشجویان گروه های پزشکی خبر داد.

«فیروزه جعفری» گفت: در برخی دانشجویان مصرف ریتالین مشاهده می شود که این موضوع می تواند مقدمه ای برای مصرف شیشه باشد. دانشجویان پس از ورود به دانشگاه و در اولین امتحاناتشان، برای آنکه بتوانند شب ها بیدار بمانند و انرژی بیشتری برای درس خواندن داشته باشند، ممکن است از سوی برخی به مصرف ریتالین تشویق شوند.

ریتالین دارویی است که در درمان اختلالات مغزی توسط روانپزشکان تجویز می شود. این دارو به نوعی ماده محرک مغز است و برای فعالتر شدن کورتکس مغز تجویز می شود اما متاسفانه شاهد استفاده خودسرانه آن در بین برخی  از دانشجویان هستیم که عوارض بسیار زیان آوری نیز به دنبال دارد.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

پس از گمانه زنی رسانه‌ها، یکی از مقامات رئال اعلام کرد
رونالدو قصد جدایی از باشگاه را دارد


یکی از منابع آگاه در باشگاه رئال مادرید اعلام کرد که رونالدو قصد جدایی از باشگاه را دارد، اما هیچ‌کس علت آن را نمی‌داند. 

به نقل از ورلدگیم، مقامات باشگاه رئال مادرید در تلاش هستند تا دلیل ناراحتی رونالدو را که با صحبت‌هایی مبنی بر جدایی از باشگاه همراه بود، بفهمند.

یکی از مقامات بلندپایه رئال مادرید که نخواست نامش فاش شود، روز دوشنبه اعلام کرد که ناراحتی رونالدو عجیب است و زمان نامناسبی را برای آن انتخاب کرده است. منابع آگاه تأیید کردند که رونالدو تمایل به ترک باشگاه دارد، اما هیچ‌کس دلیل آن را نمی‌داند.

رونالدو روز یکشنبه پس از به ثمر رساندن 2 گل برای رئال مادرید مقابل گرانادا به خوشحالی نپرداخت.

وی در این باره گفت: ناراحت هستم و به همین دلیل پس از گلزنی خوشحالی نکردم. به دلیل مسائل حرفه‌ای ناراحتم و باشگاه دلایلش را می‌داند.

منابع آگاه در باشگاه اعلام کردند که رونالدو هنگام ملاقات با فلورنتینو پرز به درخواست مهاجم پرتغالی، دلایل بیشتری را بیان نکرد.
 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

سینمای کلاسیک هالیوود 

سینمای کلاسیک هالیوود یا روایت کلاسیک هالیوود، اصطلاحاتی در تاریخ سینما می‌باشند که هردو بر نوعی سبک دیداری و شنیداری معیّن در ساخت تصاویر متحرک و نحوه تولید آنها اطلاق می‌شوند.

این سبک در صنعت فیلمسازی آمریکا تقریبا بین سالهای ۱۹۱۰ تا ۱۹۶۰ میلادی مورد استفاده بوده‌است.

اساساً آثار سبک کلاسیک، بر مبنای اصل ویرایش مداوم و با سبک و شیوهٔ «نامرئی» ساخته می‌شدند. یعنی، نه حضور دوربین و نه حضور ابزارهای صدابرداری، هیچیک توجه کسی را جلب نمی‌کرد و برای هیچکس محسوس نبود. (این همان ویژگیست که ممکن است در کارهای مدرن یا پست مدرن نیز به چشم بخورد).

عصر طلایی

عصر طلایی هالیوود، در تاریخ سینمای آمریکا، اصطلاحا به دورانی اطلاق می‌شود که از پایان دوران سینمای صامت، یعنی از اواخر سال ۱۹۲۰ میلادی آغاز شده و تا حدود سال ۱۹۶۰ میلادی به طول می‌انجامد. در طی این دوران، که دورانی پربار در صنعت سینما محسوب می‌شود، تعداد بسیار زیادی فیلم توسط استودیوهای فیلمسازی هالیوود تولید گردید.

 

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

 ریاضی یعنی ... 

رياضي يعني: تدبير در آفرينش و بنا نهادن آن به وسيله اعداد و اعداد يعني: شمارش تعداد اجزاي طبيعت تا بينهايت و بينهايت يعني: از اول تا آخر و از اول تا آخر يعني: رسيدن به خدا، و رسيدن به خدا يعني: عشق و در مجموع، رياضي مقدمه اي براي رسيدن به خالق هستي.
گاليله مي گويد: اصول رياضيات الفباي زباني است كه، خداوند جهان را با آن نوشته است و بدون كمك آنها درك يك كلمه هم غيرممكن است و انسان بيهوده در راهروهاي تاريك و پر پيچ و خم سرگردان است.

به نظر من هم، خداوند يك رياضي دان است، رياضيداني كه برخلاف ما، هر مسئله اي را به آساني مي تواند حل كند و مانند ما انسانها نياز ندارد از فرمولهاي پيچيده استفاده كند، اصلا پايه گزار رياضي، خداي خالق است و رياضي واسطه اي است تا بتوانيم به قدرت خالق خود پي ببريم، و بدانيم اين جهان بر پايه ارقام و اعداد رياضي بنا شده است.
خداوند در قرآن مي فرمايد:
ما موجودات را جفت جفت آفريديم، كه همين كلمه جفت يك مفهوم رياضي را بيان مي كند (زوج مرتب) پس بنيان گزار رياضي خود خداوند است.

كپلر ستاره شناس بزرگ مي گويد:
«خداوند جهان را به زبان اعداد خلق كرده است»
 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

عجيب‌ترين آداب كفن‌ و دفن در دنيا 

بعضي‌ها معتقدند كه اگر از اين رسوم تبعيت نكنند، يا نفرين مي‌شوند، يا فرد از دنيا رفته مورد بخشايش قرار نمي‌گيرد. پرداختن به آيين‌هاي كفن و دفني كه خاص هر كشور باشد، علاوه بر اين‌كه از منظر قياس با رسوم خودمان مي‌تواند جالب توجه باشد، به نوعي بازتاب‌دهنده فرهنگ، روحيات و سنن مردم آن كشور خاص هم هست، از اين رو در ادامه به مرور برخي از اين رسوم در چند كشور پرداخته‌ايم.

 

كره جنوبي؛ پول و برنج در دهان متوفي!

كره جنوبي از كشورهاي شرق آسياست و از آنجا كه معمولا تلقي‌هاي عجيب‌وغريبي در‌خصوص مراسم‌ سوگواري در اين دسته از كشورها در ذهن بسياري از ما قرار دارد، شايد پرداختن به آن جالب باشد.  شايد مهم‌ترين نكته اين باشد كه برخلاف بعضي‌ها در اين كشور مرده را نمي‌سوزانند.

ـ مردم كره جنوبي از قديم معتقدند اگر افراد در خانه از دنيا بروند به روح سرگردان تبديل مي‌شوند. به همين دليل مردم آنجا تمام سعي‌شان را مي‌كنند افراد بيمار را در خانه تنها نگذارند!



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

شوخي عجيب سامسونگ با اپل 

 در حالي كه شايعاتي مبني بر پرداخت جريمه 1.5 ميليارد دلاري سامسونگ به اپل در قالب سكه‌هاي پنج سنتي در شبكه‌هاي اجتماعي و سايت‌ها مطرح شده بود، حالا معلوم شده كه چنين شايعه‌اي كاملا بي‌پايه و اساس بوده است.

سايت Tech2 در گزارشي نوشت: دادگاهي در كاليفرنيا چندي پيش شركت كره‌اي سامسونگ را به دليل كپي‌برداري غيرقانوني از محصول شركت اپل و نقض قانون كپي‌رايت به پرداخت 1.5 ميليارد دلار جريمه محكوم كرد.

انتشار اين خبر بازتاب گسترده‌اي در خبرگزاري‌ها و سايتهاي خبري داشت؛ به طوري كه در ادامه ارزش aسهام شركت سامسونگ به ميزان بي‌سابقه‌اي كاهش يافته و اين شركت 12 ميليارد دلار از ارزش خود را در بازار سهام از دست داد.

در همين حال سايت موبايل اينترتينمنت گزارش داد كه "ديروز بيش از 30 كاميون حامل سكه‌هاي پنج سنتي به دفتر مركزي اپل در كاليفرنيا ارسال شد. نيروهاي امنيتي شركت اپل در بررسي محموله‌هاي اين كاميون بسيار متعجب شدند و بعدا سامسونگ به اپل توضيح داد



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

" خداحافظ" 

خداحافظ رفیق نارفیق من!
تو هم رفتی!

تو هم از کوی من چون دیگران بی اعتنا رفتی!
تو هم
با اولین بوران پاییزی چو انبوه درختان برگ و بر کندی
تو هم رفتی!
 


تو رفتی و نفهمیدی
که من دیوانه ات بودم
چه شوری در من افکندی
چه سان دلداده ات بودم!

تو رفتی و دل من مرد
رفاقت سوخت
صداقت را نخستین باد پاییزی ز پیش ما به یغما برد!

دل من بر یتیمان تو می سوزد
  

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

رئال مادرید قهرمان سوپر جام اسپانیا شد 

رئال مادرید با پیروزی خانگی 2 بر یک مقابل بارسلونا، برای نهمین بار فاتح قهرمان سوپر جام اسپانیا شد. در دیدار برگشت، رئالی ها شروعی طوفانی داشتند و دوبار در دقایق 11 و 19 به ترتیب توسط هیگواین و کریستیانو رونالدو به گل رسیدند. اخراج آدریانو در دقیقه 28 وضعیت آبی- اناری پوشان را بدتر کرد.

در حالی كه بارسلونا بازی رفت را در زمین خود در ورزشگاه نیوكمپ با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسیده بود، در بازی برگشت با دریافت 2 گل و به ثمر رساندن یك گل مغلوب حریفی شد كه 'خوزه مورینیو' سرمربی اش چندین بار تاكید كرده بود كسب سوپرجام برای او اهمیتی ندارد.

 دیدار برگشت سوپر جام اسپانیا در حالی در سانتیاگو برنابئو برگزار شد که بارسلونا بازی رفت را 3 بر 2 برده بود اما بازی برگشت سرنوشت متفاوتی داشت و این بار شاگردان مورینیو به برتری 2 بر یک رسیدند تا به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف جام قهرمانی را بالای سر برند. حالا اشتباه فاجعه بار والدس در بازی رفت که قصد دریبل زدن مهاجم رئال را در دقیقه 90 داشت اما منجر به گل دوم رئال شد، بیش از هر چیزی به چشم می آید.

در دیدار برگشت، رئالی ها شروعی طوفانی داشتند و دوبار در دقایق 11 و 19 به ترتیب توسط هیگواین و کریستیانو رونالدو به گل رسیدند. اخراج آدریانو در دقیقه 28 وضعیت آبی- اناری پوشان را بدتر کرد.

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 9 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

تبریز شهر اولین ها 

تبریز یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقهٔ شمال غرب کشور بوده و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. تبریز به دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانه‌های مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از ۶۰۰ شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به ‌شمار می‌رود و به دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. این شهر قطب صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور بوده و با تولید سالانهٔ ۱۶ هزار دستگاه موتور دیزل، به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ این نوع دستگاه در سطح منطقهٔ خاورمیانه شناخته می‌شود. تبریز با ۱٬۳۷۸٬۹۳۵ نفر جمعیت در سال ۱۳۸۵ خورشیدی، چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌گردد.

اولین چاپخانه، اولین خیابانی که در ایران دارای برق شد، اولین پستخانه و اولین خط انتقال پست و... در تبریز بوده‌اند و به‌ همین علت، تبریز شهر اولین‌ها نامیده می‌شود. در ذیل توضیحات بیشتری در مورد اولین های تاریخ ایران در تبریز را می خوانید ...

:: چاپ و چاپخانه

در مورد اینکه چه کسی ابتدا چاپخانه را در ایران دایر کرد اختلاف است اما اولین چاپخانه سربی با حروف فارسی و عربی توسط میرزا زین العابدین تبریزی در تبریز دایر شد.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

زبان انگلیسی ریشه ترکی دارد 

زبان انگلیسی ریشه در زبانی دارد که حدود 8 تا 9 هزار و 500 سال پیش در ترکیه تکلم می‌شده است.


به نقل از دیلی میل، دانشمندان اعلام کردند ریشه زبان‌های خانواده هند و اروپایی همچون انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و هندی به منطقه آناتولیا، یکی از مناطق باستانی غرب آسیا که بخشی اعظمی از ترکیه امروزی را در بر می‌گیرد، تعلق دارد.

زبان‌شناسان با اشاره به اینکه زبان هند و اروپایی از بیش از 400 زبان و گویش همچون آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی، لهستانی، فارسی، هندی و یونانی باستان تشکیل شده است، زبان انگلیسی را نیز بخشی از آن خوانده‌اند.

کارشناسان با اعلام اینکه تمام زبان‌ها از یک منبع مشترک به تکامل رسیده‌اند، زبان‌های هند و اروپایی را متعلق به منطقه خاورمیانه دانستند و علت اصلی گسترش آن را نیز رواج کشاورزی در مناطق مختلف جهان برشمردند.

فرضیه محققان بر این است که زبان‌ها پس از گسترش کشاورزی از منطقه بالکان به اروپا، حدود 5هزار سال قبل به اروپای غربی رسیده و در آنجا تکامل یافته‌اند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

جنبش غیر‌متعهد 

جنبش کشور‏های غیر متعهد، جنبش عدم انسلاک یا جنبش عدم تعهد در سال ۱۹۶۱ میلادی برابر با ۱۳۴۰ خورشیدی در اوج جنگ سرد و فضای دوقطبی بین غرب و شرق با هدف وحدت میان کشورهایی که نه در اردوگاه کمونیسم و نه در اردوگاه سرمایه‌داری (امپریالیسم)، قرار داشتند، تشکیل شد. نام جنبش ابتدا «Non-Commitment» به معنی «غیرمتعهد» بود اما سریعاً به نام جدید تغییر یافت؛ با این حال در فارسی این جنبش به همان نام «غیرمتعهد» شناخته می‌شود. با اتمام دوران جنگ سرد، هم اکنون اعضای این جنبش را اکثراً کشورهای در حال توسعه تشکیل می‌دهند.

تاریخچه

نخستین تلاش برای ایجاد همگرایی میان کشورهایی که بعدها به غیرمتعدها معروف شدند، در سال ۱۹۵۵ در کنفرانس باندونگ در شهر باندونگ اندونزی انجام شد.جواهر لعل نهرو، جمال عبدالناصر و احمد سوکارنو رؤسای وقت حکومت کشورهای هند، مصر و اندونزی در این اجلاس اندیشه تشکیل چنین سازمانی را مطرح کردند. چون این اتفاق کمی بعد از استقلال هند رخ می‌داد تحت تأثیر جهان بینی ماهاتما گاندی نیز قرار داشت.

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

بارسا بدون گوارديولا هم برد !

دیدار دور رفت سوپرجام اسپانیا بین تیم های بارسلونا و رئال مادرید با نتیجه 3 بر 2 به سود بارسا خاتمه یافت. بدون تردید اینیستا با گرفتن یک پنالتی به سود بارسا و با دادن یک پاس گل زیبا به ژاوی ستاره بی چون و چرای این بازی بود . سوپر جام اسپانیا میان قهرمان لیگ ( لالیگا ) و فاتح جام حذفی برگزار می شود. 

از ساعت یک بامداد امروز(جمعه) تیم های بارسلونا و رئال مادرید در بازی دور رفت سوپرجام باشگاه های آسپانیا در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف هم رفتند که در پایان با برتری پر گل کاتالان‌ها خاتمه یافت.

نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت. این نخستین دیدار بارسلونا برابر رئال مادرید با مربیگری تیتو ویلانووا محسوب می شد.

ترکیب دو تیم در نیمه اول:

بارسلونا: والدز، پیکه، ماسچرانو، آلوز، آدریانو، بوسکتس، ژاوی، اینیستا، پدرو، مسی و سانچس

رئال مادرید: کاسیاس، راموس، آلبیول، آربلوئا، کونترائو، کایخون، خدیرا، اوزیل، آلونسو، رونالدو و بن زما



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

کامل‌ترین تاریخچه بازی‌های استقلال، پرسپولیس 

تیم‌های پرسپولیس و استقلال تاکنون ۷۴ دربی را برگزار کرده‌اند که در ۷۴ دیدار گذشته، دو تیم، ۲۴ پیروزی برای استقلال، نوزده برد برای پرسپولیس بوده و سی و یک بازی به تساوی انجامیده است. البته سه بازی با رأی فدراسیون فوتبال، سه بر صفر به سود استقلال اعلام شد. همچنین یک دیدار نیمه تمام به علت پیروزی یک بر صفر استقلال در حین دیدار به سود آبی‌پوشان لحاظ شده است.

این هفته، هفتادوپنجمین دربی حساس استقلال و پرسپولیس در چهارچوب هفته ششم دوازدهمین دوره لیگ برتر برگزار خواهد شد؛ بازی که بی گمان، تعداد بی‌شماری از علاقه‌مندان فوتبال، بی‌صبرانه منتظر آغاز آن هستند.

نگاهی داریم به کامل‌ترین تاریخچه بازی‌های استقلال پرسپولیس و همه ۷۴ بازی انجام شده و همه بازیکنان و همه چیز در مورد دربی آبی و قرمز:

دیدار نخست، جمعه شانزدهم فروردین ماه ۱۳۴۷

استادیوم شیرودی ـ استقلال صفر ـ پرسپولیس صفر
 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

تحليل علمي نتايج المپيك لندن از زبان دكتر فارسي 

عضو كميته‌ روانشناسي آكادمي ملي المپيك معتقد است موفقيت‌هاي امروز المپيك لندن به درستي بررسي شود كه آيا اين موفقيت حاصل برنامه‌ريزي بوده و يا مديريت فردي نقش داشته است.

دكتر عليرضا فارسي عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي طي نشستي با ايسنا، به بررسي علل موفقيت كاروان ورزشي ايران در المپيك لندن به خصوص رشته كشتي فرنگي و تحقق پيدا نكردن انتظارات در كشتي آزاد پرداخت كه در پي مي‌آيد:

 

** آيا موفقيت امروز در المپيك حاصل برنامه‌ريزي اصولي بر روي ورزش بوده است؟

ـ اعداد و ارقام به دست آمده در المپيك نشان از نتايج خوب در اين دوره از بازي‌هاست. هر اندازه در المپيك قبلي به نتيجه‌ قابل قبولي دست نيافتيم، در المپيك لندن نتايج به دست آمده حائز اهميت بود. البته وقتي موفقيتي به دست مي‌آيد متاسفانه از نقاط ضعف چشم پوشي شده و تنها به نقاط قوت پرداخته مي‌شود.

اين در حالي است كه بايد ارزيابي درستي هم نسبت به شكست‌ها و هم نسبت به موفقيت‌ها داشته باشيم تا بتوانيم براي المپيك بعدي ضمن حفظ نتايج، به جايگاه بهتري دست يابيم.




ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

ضريب هوشي ایرانیان چند است؟ 

ضريب هوشي IQ يك نسبت است كه از تقسيم سن عقلي بر سن تقويمي ضرب در صد به دست مي‌آيد.

ضريب هوشي IQ يك نسبت است كه از تقسيم سن عقلي بر سن تقويمي ضرب در صد به دست مي‌آيد. اگر سن عقلي با سن تقويمي يكسان باشد، ضريب هوشي صد مي‌شود ولي در بعضي مواقع در بعضي افراد سن عقلي بيشتر مي‌شود كه اين فرد هوشي بيشتر از ساير افراد دارد.

براي به دست آوردن سن عقلي راه‌هاي زيادي وجود دارد و معمولا كارشناسان از تست‌هاي خاصي استفاده مي‌كنند که جنبه‌هاي مختلفي مانند تشخيص الگوها، قدرت حافظه کوتاه‌مدت، استفاده فرد از واژه‌ها، سرعت محاسبه فرد، درک روابط يا جبر، اطلاعات عمومي، محاسبات رياضيات، درک فضايي، منطق و املا را ارزيابي مي‌کند. 

اخيرا در مورد صحت نتايج آزمون‌هاي هوش متداول شبهات زيادي وارد شده است. انجمن روان‌شناسي آمريکا در سال 1995 هوش را به عنوان «توانايي فهم مسايل پيچيده، انطباق موثر با تغييرات محيطي، يادگيري به دنبال تجربيات، استفاده از اشکال مختلف استدلال و فايق آمدن بر مشکلات از طريق تفکر» تعريف کرده است.
 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

عوامل موثر بر هوش 

هوش، یکی از بحث‌انگیزترین مفاهیمی است که تابه‌حال اندیشمندان، تعاریف زیادی در مورد آن ارائه داده‌اند ...

اما هنوز به تعریف واحدی که مورد قبول همگان باشد، دست نیافته‌اند. زیرا هوش یک مفهوم انتزاعی(ذهنی) است و تعریف کردن این‌گونه مفاهیم دشوار می‌باشد.

 یكی از تعاریفی كه بسیار مورد استفاده و استقبال قرار گرفته، تعریفی است كه وكسلر، پیشنهاد كرده است. او هوش را به عنوان یك "استعداد كلی شخصی" برای درك جهان خود و برآورده ساختن انتظارات آن تعریف كرد. بنابراین از نظر وی، هوش شامل توانایی‌های فرد برای تفكر منطقی، اقدام هدفمندانه و برخورد مؤثر با محیط است. او تاكید می‌كرد كه هوش كلی را نمی‌توان با توانایی رفتار هوشمندانه هر اندازه كه به مفهومی گسترده تعریف شود، معادل دانست، بلكه باید آن را به عنوان جلوه‌های آشكار شخصیت به‌طور كلی،‌ تلقی كرد.

به هرحال می‌توان به سه مولفه در تعریف هوش اشاره کرد که اکثریت متخصصان بر سر آن توافق دارند:
الف. توانایی پرداختن به مسائل انتزاعی در امور عینی
ب. توانایی حل مساله و درگیر شدن در موقعیت‌های تازه و جدید
ج. توانایی فراگیری، به‌ویژه فراگیری و استفاده از امور انتزاعی مشتمل بر واژه‌ها و نمادهای دیگر.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

مي‌دانيد علامت @ از كجا آمده؟ 

شمایی که سال‌هاست از ایمیل استفاده می‌کنید، دلیل وجود علامت @ را می‌دانید؟ این علامت یک نوع حرف اضافه است که هم جداکننده آدرس و نام سرور است و هم هیچگاه با دیگر حروف اشتباه گرفته نمی شود.

تاملینسون درباره انتخاب این علامت می گوید:

” به کیبورد نگاه کردم، و فکر کردم: چه چیزی را می‌توانم انتخاب کنم که با بقیه حرف‌ها اشتباه گرفته نشود؟ اگر فردی وجود داشت که در نامش حرف @ وجود داشت این علامت انتخاب مناسبی نیست، اما خوشبختانه این علامت جزو حروف الفبا نیست و به نظر مناسب است. علامت‌های دیگری مانند کاما، اسلش، پرانتز، خط تیره و براکت را ممکن است افراد در نام کاربری خود به کار ببرند، به این ترتیب تنها سه یا چهار کاراکتر باقی می‌ماند و @ به نظر مناسب ترین آنهاست. همچنین این علامت که at خوانده می‌شود مشخص می‌کند که نام کاربری در چه سروری واقع است.”

همچنین چند نکته جالب دیگر هم در مورد تاریخچه ایمیل وجود دارد:

- تاملینسون برای “بولت برانک” و “نیومن” کار می‌کرد که در واقع یک شرکت مهندسی بوستونی بود که طراحی اصلی سخت‌افزار و نرم‌افزار آرپانت، شکل اولیه اینترنت امروزی محسوب می‌شود. تمامی اختراعات او در این شرکت انجام گرفته است.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

کاربردهای نانوسیم و انواع آن ... 

شاید هنوز ساخت تراشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کامپیوتری که برای ایجاد سرعت محاسباتی بالا به جای جریان الکتریسیته از نور استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، تشخیص انواع سرطان و سایر بیماریهای پیچیده فقط با گرفتن یک قطره خون، بهبود و اصلاح کارت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های هوشمند و نمایشگرهای LCD ؛ تنها یک رویا برایمان باشد و این مسائل را غیر واقعی جلوه دهد اما محققین آینده قادر خواهند بود تمام این رویاها را به حقیقت تبدیل کنند و دنیایی جدید از ارتباطات و تکنولوژی را بواسطه معجزه نانوسیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به ارمغان آورند.

تا کنون با نانوساختارهای مختلفی از جمله نانولوله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کربنی، نانوذرات و نانوکامپوزیت آشنا شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید؛ یکی دیگر از نانوساختارهایی که امروزه مطالعات و تحقیقات بسیاری را به خود اختصاص داده است نانوسیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها است.
عموماً سیم به ساختاری گفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که در یک جهت (جهت طولی) گسترش داده شده باشد و در دو جهت دیگر بسیار محدود شده باشد. یک خصوصیت اساسی از این ساختارها که دارای دو خروجی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشند رسانایی الکتریکی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشد. با اعمال اختلاف پتانسیل الکتریکی در دو انتهای این ساختارها و در امتداد طولی شان انتقال بار الکتریکی اتفاق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افتد.

ساخت سیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی در ابعاد نانومتری هم از جهت تکنولوژیکی و هم از جهت علمی بسیار مورد علاقه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشد، زیرا در ابعاد نانومتری خواص غیر معمولی از خود بروز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند. نسبت طول به قطر نانوسیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها بسیار بالا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشد. ( L>>D )



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

 درخشان‌ترین جای دنیا کجاست؟

روشنایی اغلب اجرام آسمانی به قدری زیاد است که اخترشناسان، از روشنایی خیره کننده خورشید به عنوان یک استاندارد کیهانی استفاده می‌کنند. اما روشن ترین جسم کیهانی چند بار درخشان تر از خورشید است؟

واحدهایی که ما در زندگی روزمره از آنها استفاده می‌کنیم بسیار کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند روشنایی کیهان را توصیف کنند. به همین دلیل اخترشناسان از خورشید استفاده می‌کنند و از درخشندگی خیره‌کننده آن که معادل 4 ضرب‌در 10 به توان 26 وات است (400 میلیون میلیارد میلیارد وات!)، به عنوان یک استاندارد کیهانی استفاده می‌کنند.

به گزارش نیوساینتیست، خورشید از نظر روشنایی یک ستاره بالای متوسط به شمار می‌رود. با این وجود، ستارگانی هستند که از نظر روشنایی با فاصله زیادی خورشید را شکست می‌دهند. درخشان‌ترین نمونه از این ستارگان که با چشم غیرمسلح نیز به راحتی قابل مشاهده است، ستاره اپسیلون-جبار است؛ ستاره میانی کمربند صورت فلکی جبار. این ابرستاره آبی‌رنگ 1300 سال نوری از زمین فاصله دارد و بیش از 400هزار بار درخشان‌تر از خورشید است. در فواصل دورتر کهکشان، باز هم ستارگان درخشان‌تری وجود دارند. از آن جمله می‌توان به ستاره اتا در صورت فلکی شاه تخته اشاره کرد، ستاره ناپایداری که 5 میلیون بار درخشان‌تر از خورشید است. 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

بوي فضا چگونه است؟ ! 

فضانورداني كه در پياده‌روي‌هاي فضايي شركت داشته‌اند، هميشه از بوي به شدت عجيب فضا سخن مي‌گويند.


به گزارش ايسنا، اين بو تنها زماني قابل شناسايي بوده كه فضانوردان درون محيط فضايي قرار مي‌گرفتند چرا كه درون لباس فضايي از يك بوي پلاستيك برخوردار است. اما در زمان ورود به ايستگاه فضايي بين‌المللي و برداشتن كلاهها، آنها يك بوي متمایز قوی از مرز نهایی را استنشاق مي‌كردند كه از لباس، كلاه، دستكش و ابزار آنها استشمام مي‌شد.

ذرات مهاجر از خلأ نزدیک كه احتمالا اتم اكسيژن هستند، از عطر تند استیک خشکیده، فلز داغ و گازهای جوشکاری برخوردارند.


استيون پيرس، شيميدان ناسا كه براي بازسازي بوي فضا در زمين براي اهداف تمريني فضانوردان استخدام شده، اظهار كرد كه جنبه فلزي اين بو احتمالا از ارتعاشات پرانرژي يونها ننشان گرفته است..

كوين فورد، فضانورد ناسا در سال 2009 از مدار گفت: اين بو مانند چيزي است كه تاكنون استنشاق نكرده‌ام اما هيچگاه از ياد نخواهم برد.
 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

10 کاربرد جالب فلش مموری 

10 کاربرد عجیب حافظه های فلش (مموری) که به USB مشهور است. که شاید شما کمتر به ان توجه نموده اید این ابزار، امكانات و توانمندی های جالبی دارد كه به برخی از آنها اشاره می‌كنیم.

اگر تابه حال از حافظه های فلش تنها برای ذخیره سازی اطلاعات و به عنوان یک انبار دیجیتال استفاده می کردید، سخت در اشتباهید. حافظه های فلش (مموری) که به USB مشهور است کارکردهای مفید دیگری هم دارند که نباید از آنها غفلت کنید.

۱) اجرای نسخه های پرتابل برنامه های مختلف

حافظه های فلش در کنار ذخیره سازی انواع اطلاعات برای اجرای نسخه های پرتابل یا قابل حمل برنامه های مختلف هم قابل استفاده هستند. برنامه هایی که نیاز به نصب ندارند و تنها با یک کلیک از روی حافظه های فلش اجرا می شوند.

یکی از انواع این برنامه ها که بسیار کاربردی است اوپن آفیس نام دارد. این برنامه تمامی امکانات برنامه آفیس مایکروسافت را در خود دارد.همچنین نباید از نسخه های پرتابل مرورگرهایی مانند فایرفاکس و تاندربرد غفلت کرد که به ترتیب برای مرور وب و تبادل ایمیل به کار می روند. وقتی امکانات مجموعه آفیس با این دو برنامه ترکیب شود، بخش اعظم نیازهای اداری و تجاری هم رفع می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های پرتابل قابل نصب روی حافظه های فلش می توانید به آدرس PortableApps.com مراجعه کنید.

۲) راه اندازی سیستم عامل



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

بدن سازي يا بدن سوزي؟ 

گزارشي درباره خطرهاي بعضي مکمل ها و مربيان پرورش اندام
وقتي وارد باشگاه شد، كمتر كسي او را شناخت، حتي خود من هم فكر كردم اشتباه مي‌كنم؛ اين حميدخان، آن حميدخان معروف نيست كه بچه‌هاي جديد دوره‌اش مي‌كردند و از راز و رمز اندامش مي‌پرسيدند. او هم بادي به غبغب مي‌انداخت و گوشه‌ چشمي به بازوهايش و مي‌گفت: «حالا براي شما زوده.»...

اين جمله‌اش شده بود رسم ميان همه بچه‌هاي باشگاه كه وقتي مي‌خواستيم همديگر را دست بيندازيم يا بپيچانيم و جواب همديگر را ندهيم، ابرويي بالايي مي‌انداختيم و نگاهي به بازوها مي‌كرديم و مي‌گفتيم: «حالا براي شما زوده!» حميدخان انگار كه بادكنكي بود بي‌باد، پوستش آويزان و جاهايي از بدنش مثل سنگ سفت شده بود! مي‌گفت كليه‌ها و كبدش هم ناراحت شده و ديگر جان و حال از خانه بيرون آمدن ندارد. مي‌گفت درد از يك طرف و خجالت از طرف ديگر نمي‌گذارد پا از خانه بيرون بگذارد. آهي كشيد و بچه‌ها را نگاهي كرد. يكي از بچه‌ها دست روي شانه‌اش زد، انگار كه بخواهد بگويد: «حميدخان همه‌چيز درست مي‌شه» اما انگار لمس شانه‌هاي حميدخان زيردست‌هايش تمام آنچه‌ مي‌خواست بگويد، از يادش برد. سكوت شد. فقط صداي آه حميدخان بود كه يك دفعه يكي از بچه‌هاي تازه‌‌وارد باشگاه به شانه‌ام زد و آرام پرسيد: «چي شده؟» يك لحظه همه‌چيز يادم رفت، مي‌خواستم بگويم: «حالا براي شما زوده!» كه حميدخان زودتر از من گفت: «دارو پسرجان! اين داروهاي لعنتي!»

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

بررسي علل گرايش جوانان به شيطان پرستي 

نمادها و سمبول‌هاي شيطاني روي لباس‌ها، گردنبندها و دستبندها، انگشترها و ساعت‌ها، از كفش تا كلاه همه جا ديده مي‌شود...


حجة‌الاسلام و المسلمين حميد رضا مظاهري سيف، رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي اسلامي دانشگاه صنعتي شريف و پژوهشگر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي دفتر تبليغات حوزة علمية قم و نويسنده هفت كتاب و هفتاد و سه مقاله در نشريات علمي است، آخرين اثر وي با نام "جريان‌شناسي انتقادي عرفان‌هاي نوظهور" بوده كه از سوي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي منتشر شده است.

مظاهري سيف در اين گفت‌وگو به بررسي علل گرايش جوانان به شيطان پرستي پرداخته است و از نقش صهيونيسم جهاني در گسترش و ترويج شيطان پرستي سخن به ميان مي‌آورد، وي معتقد است:

امروزه در دنيا تبليغات زيادي براي عرفان يهود يا همان قبالا صورت مي‌گيرد. شخصيت‌هاي مشهوري نظير مادونا كاباليست مي‌شوند و آموزه‌هاي كابالا در رمان‌هاي كوئيليو نقش پررنگي پيدا مي‌كند، در رمان‌هاي كوه پنجم، بريدا، شيطان و دوشيزه پريم و حتي كيمياگر به روشني تعاليم كابالا ديده مي‌شود. مشروح اين گفت‌وگو را با هم مي‌خوانيم:
* با توجه به شرايط فعلي، علل گرايش جوانان ايراني به برخي اديان نوپديد از جمله شيطان پرستي چيست؟
بسم الله الرحمن الرحيم، در مصاحبه‌هاي قبلي با برخي از خبرگزاري‌ها و نشريات درباره علل و زمينه‌هاي پيدايش و گسترش اديان و معنويت‌هاي نوظهور سخن گفته‌ام. تمام آنها در مورد گرايش‌هاي شيطان پرستي نيز معني دار و صادق اند. اما در خصوص گرايش‌هاي شيطاني عوامل ديگري هم وجود دارد كه اگر اجازه بدهيد به آنها بپردازيم.
اولين و مهم‌ترين عامل اين است كه شيطان‌گرايي در وجود تمام انسان‌ها ريشه‌دارد. در روايتي از امام صادق عليه السلام مي‌خوانيم كه قلب هر انسان دو گوش دارد در يكي شيطاني نشسته و همواره به سوي شر و پليدي دعوت مي‌كند و در گوش ديگر فرشته‌اي است كه به خير و نيكي مي‌خواند. درون انسان عرصة جنگ ميان شيطان و فرشته درون است. اگر شخص ارادة خود را به سوي فرشته معطوف كند، شيطان را شكست داده و تسليم خواهد كرد،



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: بیش از 18 میلیارد و 400 میلیون ریال کمک نقدی و جنسی توسط کمیته امداد برای زلزله زدگان شهرستان های اهر، ورزقان و هریس جمع آوری شده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان شرقی ، حسین دشتی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیش از 12 میلیارد ریال از این کمک ها به صورت کمک های جنسی توسط مردم خیر استان اهدا شده است.
وی اظهار کرد: همچنین شش میلیارد و 400 میلیون ریال نیز به صورت نقدی به شماره حساب کمیته امداد برای کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله واریز شده است.
دشتی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم گیری ستاد مدیریت بحران استان وظیفه خدمات رسانی به برخی از روستاهای آسیب دیده بر عهده کمیته امداد گذاشته شده است که علاوه بر کمک به مددجویان آسیب دیده کمیته امداد در زلزله های اخیر، فرایند کمک رسانی به این روستاها نیز توسط کمیته امداد انجام می شود.
 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده صداو سیما در جلسه اضطراری امروز این كمیسیون از پخش برنامه طنز خنده بازار در شب گذشته عذرخواهی كرد. 

'محمد فیروزی' روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این جلسه اضطراری امروز بدلیل بررسی وضعیت زلزله زدگان شمال غرب كشور با حضور نمایندگان وزارتخانه های بهداشت،درمان و آموزش پزشكی، نیرو،ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمعیت هلال احمر برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جسه نمایندگان دستگاه های دولتی گزارشی از عملكرد وزاتخانه ها و دستگاه های خود در مناطق زلزله زده ارایه كردند.

عضو كمیسیون عمران مجلس خاطرنشان كرد: اقدامات این دستگاه ها قابل تقدیر است، ولی كافی نیست و این به دلیل نبود مدیریت واحد در ارسال تجهیزات و كمك رسانی به مناطق زلزله زده بود.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد