بهار نت
امیدوارم ساعات و لحظات خوشی با هم داشته باشیم

 درخشان‌ترین جای دنیا کجاست؟

روشنایی اغلب اجرام آسمانی به قدری زیاد است که اخترشناسان، از روشنایی خیره کننده خورشید به عنوان یک استاندارد کیهانی استفاده می‌کنند. اما روشن ترین جسم کیهانی چند بار درخشان تر از خورشید است؟

واحدهایی که ما در زندگی روزمره از آنها استفاده می‌کنیم بسیار کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند روشنایی کیهان را توصیف کنند. به همین دلیل اخترشناسان از خورشید استفاده می‌کنند و از درخشندگی خیره‌کننده آن که معادل 4 ضرب‌در 10 به توان 26 وات است (400 میلیون میلیارد میلیارد وات!)، به عنوان یک استاندارد کیهانی استفاده می‌کنند.

به گزارش نیوساینتیست، خورشید از نظر روشنایی یک ستاره بالای متوسط به شمار می‌رود. با این وجود، ستارگانی هستند که از نظر روشنایی با فاصله زیادی خورشید را شکست می‌دهند. درخشان‌ترین نمونه از این ستارگان که با چشم غیرمسلح نیز به راحتی قابل مشاهده است، ستاره اپسیلون-جبار است؛ ستاره میانی کمربند صورت فلکی جبار. این ابرستاره آبی‌رنگ 1300 سال نوری از زمین فاصله دارد و بیش از 400هزار بار درخشان‌تر از خورشید است. در فواصل دورتر کهکشان، باز هم ستارگان درخشان‌تری وجود دارند. از آن جمله می‌توان به ستاره اتا در صورت فلکی شاه تخته اشاره کرد، ستاره ناپایداری که 5 میلیون بار درخشان‌تر از خورشید است. 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

بوي فضا چگونه است؟ ! 

فضانورداني كه در پياده‌روي‌هاي فضايي شركت داشته‌اند، هميشه از بوي به شدت عجيب فضا سخن مي‌گويند.


به گزارش ايسنا، اين بو تنها زماني قابل شناسايي بوده كه فضانوردان درون محيط فضايي قرار مي‌گرفتند چرا كه درون لباس فضايي از يك بوي پلاستيك برخوردار است. اما در زمان ورود به ايستگاه فضايي بين‌المللي و برداشتن كلاهها، آنها يك بوي متمایز قوی از مرز نهایی را استنشاق مي‌كردند كه از لباس، كلاه، دستكش و ابزار آنها استشمام مي‌شد.

ذرات مهاجر از خلأ نزدیک كه احتمالا اتم اكسيژن هستند، از عطر تند استیک خشکیده، فلز داغ و گازهای جوشکاری برخوردارند.


استيون پيرس، شيميدان ناسا كه براي بازسازي بوي فضا در زمين براي اهداف تمريني فضانوردان استخدام شده، اظهار كرد كه جنبه فلزي اين بو احتمالا از ارتعاشات پرانرژي يونها ننشان گرفته است..

كوين فورد، فضانورد ناسا در سال 2009 از مدار گفت: اين بو مانند چيزي است كه تاكنون استنشاق نكرده‌ام اما هيچگاه از ياد نخواهم برد.
 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

10 کاربرد جالب فلش مموری 

10 کاربرد عجیب حافظه های فلش (مموری) که به USB مشهور است. که شاید شما کمتر به ان توجه نموده اید این ابزار، امكانات و توانمندی های جالبی دارد كه به برخی از آنها اشاره می‌كنیم.

اگر تابه حال از حافظه های فلش تنها برای ذخیره سازی اطلاعات و به عنوان یک انبار دیجیتال استفاده می کردید، سخت در اشتباهید. حافظه های فلش (مموری) که به USB مشهور است کارکردهای مفید دیگری هم دارند که نباید از آنها غفلت کنید.

۱) اجرای نسخه های پرتابل برنامه های مختلف

حافظه های فلش در کنار ذخیره سازی انواع اطلاعات برای اجرای نسخه های پرتابل یا قابل حمل برنامه های مختلف هم قابل استفاده هستند. برنامه هایی که نیاز به نصب ندارند و تنها با یک کلیک از روی حافظه های فلش اجرا می شوند.

یکی از انواع این برنامه ها که بسیار کاربردی است اوپن آفیس نام دارد. این برنامه تمامی امکانات برنامه آفیس مایکروسافت را در خود دارد.همچنین نباید از نسخه های پرتابل مرورگرهایی مانند فایرفاکس و تاندربرد غفلت کرد که به ترتیب برای مرور وب و تبادل ایمیل به کار می روند. وقتی امکانات مجموعه آفیس با این دو برنامه ترکیب شود، بخش اعظم نیازهای اداری و تجاری هم رفع می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های پرتابل قابل نصب روی حافظه های فلش می توانید به آدرس PortableApps.com مراجعه کنید.

۲) راه اندازی سیستم عامل



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

بدن سازي يا بدن سوزي؟ 

گزارشي درباره خطرهاي بعضي مکمل ها و مربيان پرورش اندام
وقتي وارد باشگاه شد، كمتر كسي او را شناخت، حتي خود من هم فكر كردم اشتباه مي‌كنم؛ اين حميدخان، آن حميدخان معروف نيست كه بچه‌هاي جديد دوره‌اش مي‌كردند و از راز و رمز اندامش مي‌پرسيدند. او هم بادي به غبغب مي‌انداخت و گوشه‌ چشمي به بازوهايش و مي‌گفت: «حالا براي شما زوده.»...

اين جمله‌اش شده بود رسم ميان همه بچه‌هاي باشگاه كه وقتي مي‌خواستيم همديگر را دست بيندازيم يا بپيچانيم و جواب همديگر را ندهيم، ابرويي بالايي مي‌انداختيم و نگاهي به بازوها مي‌كرديم و مي‌گفتيم: «حالا براي شما زوده!» حميدخان انگار كه بادكنكي بود بي‌باد، پوستش آويزان و جاهايي از بدنش مثل سنگ سفت شده بود! مي‌گفت كليه‌ها و كبدش هم ناراحت شده و ديگر جان و حال از خانه بيرون آمدن ندارد. مي‌گفت درد از يك طرف و خجالت از طرف ديگر نمي‌گذارد پا از خانه بيرون بگذارد. آهي كشيد و بچه‌ها را نگاهي كرد. يكي از بچه‌ها دست روي شانه‌اش زد، انگار كه بخواهد بگويد: «حميدخان همه‌چيز درست مي‌شه» اما انگار لمس شانه‌هاي حميدخان زيردست‌هايش تمام آنچه‌ مي‌خواست بگويد، از يادش برد. سكوت شد. فقط صداي آه حميدخان بود كه يك دفعه يكي از بچه‌هاي تازه‌‌وارد باشگاه به شانه‌ام زد و آرام پرسيد: «چي شده؟» يك لحظه همه‌چيز يادم رفت، مي‌خواستم بگويم: «حالا براي شما زوده!» كه حميدخان زودتر از من گفت: «دارو پسرجان! اين داروهاي لعنتي!»

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

بررسي علل گرايش جوانان به شيطان پرستي 

نمادها و سمبول‌هاي شيطاني روي لباس‌ها، گردنبندها و دستبندها، انگشترها و ساعت‌ها، از كفش تا كلاه همه جا ديده مي‌شود...


حجة‌الاسلام و المسلمين حميد رضا مظاهري سيف، رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي اسلامي دانشگاه صنعتي شريف و پژوهشگر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي دفتر تبليغات حوزة علمية قم و نويسنده هفت كتاب و هفتاد و سه مقاله در نشريات علمي است، آخرين اثر وي با نام "جريان‌شناسي انتقادي عرفان‌هاي نوظهور" بوده كه از سوي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي منتشر شده است.

مظاهري سيف در اين گفت‌وگو به بررسي علل گرايش جوانان به شيطان پرستي پرداخته است و از نقش صهيونيسم جهاني در گسترش و ترويج شيطان پرستي سخن به ميان مي‌آورد، وي معتقد است:

امروزه در دنيا تبليغات زيادي براي عرفان يهود يا همان قبالا صورت مي‌گيرد. شخصيت‌هاي مشهوري نظير مادونا كاباليست مي‌شوند و آموزه‌هاي كابالا در رمان‌هاي كوئيليو نقش پررنگي پيدا مي‌كند، در رمان‌هاي كوه پنجم، بريدا، شيطان و دوشيزه پريم و حتي كيمياگر به روشني تعاليم كابالا ديده مي‌شود. مشروح اين گفت‌وگو را با هم مي‌خوانيم:
* با توجه به شرايط فعلي، علل گرايش جوانان ايراني به برخي اديان نوپديد از جمله شيطان پرستي چيست؟
بسم الله الرحمن الرحيم، در مصاحبه‌هاي قبلي با برخي از خبرگزاري‌ها و نشريات درباره علل و زمينه‌هاي پيدايش و گسترش اديان و معنويت‌هاي نوظهور سخن گفته‌ام. تمام آنها در مورد گرايش‌هاي شيطان پرستي نيز معني دار و صادق اند. اما در خصوص گرايش‌هاي شيطاني عوامل ديگري هم وجود دارد كه اگر اجازه بدهيد به آنها بپردازيم.
اولين و مهم‌ترين عامل اين است كه شيطان‌گرايي در وجود تمام انسان‌ها ريشه‌دارد. در روايتي از امام صادق عليه السلام مي‌خوانيم كه قلب هر انسان دو گوش دارد در يكي شيطاني نشسته و همواره به سوي شر و پليدي دعوت مي‌كند و در گوش ديگر فرشته‌اي است كه به خير و نيكي مي‌خواند. درون انسان عرصة جنگ ميان شيطان و فرشته درون است. اگر شخص ارادة خود را به سوي فرشته معطوف كند، شيطان را شكست داده و تسليم خواهد كرد،



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: بیش از 18 میلیارد و 400 میلیون ریال کمک نقدی و جنسی توسط کمیته امداد برای زلزله زدگان شهرستان های اهر، ورزقان و هریس جمع آوری شده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان شرقی ، حسین دشتی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیش از 12 میلیارد ریال از این کمک ها به صورت کمک های جنسی توسط مردم خیر استان اهدا شده است.
وی اظهار کرد: همچنین شش میلیارد و 400 میلیون ریال نیز به صورت نقدی به شماره حساب کمیته امداد برای کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله واریز شده است.
دشتی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم گیری ستاد مدیریت بحران استان وظیفه خدمات رسانی به برخی از روستاهای آسیب دیده بر عهده کمیته امداد گذاشته شده است که علاوه بر کمک به مددجویان آسیب دیده کمیته امداد در زلزله های اخیر، فرایند کمک رسانی به این روستاها نیز توسط کمیته امداد انجام می شود.
 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده صداو سیما در جلسه اضطراری امروز این كمیسیون از پخش برنامه طنز خنده بازار در شب گذشته عذرخواهی كرد. 

'محمد فیروزی' روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این جلسه اضطراری امروز بدلیل بررسی وضعیت زلزله زدگان شمال غرب كشور با حضور نمایندگان وزارتخانه های بهداشت،درمان و آموزش پزشكی، نیرو،ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمعیت هلال احمر برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جسه نمایندگان دستگاه های دولتی گزارشی از عملكرد وزاتخانه ها و دستگاه های خود در مناطق زلزله زده ارایه كردند.

عضو كمیسیون عمران مجلس خاطرنشان كرد: اقدامات این دستگاه ها قابل تقدیر است، ولی كافی نیست و این به دلیل نبود مدیریت واحد در ارسال تجهیزات و كمك رسانی به مناطق زلزله زده بود.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

آخرین خبرها از زلزله اهر: 300 کشته،2600 مجروح/ ورزقان حتی یک بیمارستان هم ندارد! 

بیمارستانهای شهرهای اهر و هریس تخریب شده است البته تخریب بیمارستانها خیلی زیاد نیست اما چون بیم ریزش آوار، آسیب دیدگی و بروز حوادث بعدی وجود داشت این بیمارستانها تخلیه شدند و کار درمان و نجات مصدومان بیشتر در بیمارستان شهرهای اطراف به خصوص تبریز انجام شد
آمار کشته شدگان و مجروحان زمین لرزه شمال غرب کشور همچنان رو به فزونی است.

به گزارش خبرنگار عصرایران ، گروه های امداد که به مناطق زلزله زده در آذربایجان شرقی عزیمت کرده اند ، از خرابی های گسترده به ویژه در اهر و مدر مناطق روستایی خبر می دهند که باعث مرگ تعداد زیادی از هموطنانمان شده است.

بر اساس آمارهای اعلام شده توسط مقامات رسمی ، تا لحظه مخابره این خبر ، کشته شدن 300 نفر تأیید شده است.کشته شدگان عمدتاً از شهرستان های اهر ، ورزقان و هریس هستند.

 همچنین تاکنون بیش از 2600مجروح شمارش شده اند. این افراد کسانی هستند که توسط مراکز رسمی مورد درمان قرار گرفته اند و در واقع ، تعداد مجروحان بیش از این است. از این تعداد ، مجروحانی کهاوضاع وخیم تری داشتند در بیمارستان های ارومیه ، خوی ، تبریز و اردبیل بستری شده اند و بقیه در مراکز درمانی مناطق حادثه دیده تحت درمان قرار گرفته اند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

 با فرود كنجكاوي بر روي مريخ هنوز هم اين پرسش مطرح است كه چرا سطح اين سياره قرمز رنگ است.

به گزارش جهان به نقل از ايسنا، ساده‌ترين توضيح براي قرمز رنگ بودن سطح مريخ آن است كه ماده سطحي يا سنگپوش آن داراي مقادير زيادي اكسيد آهن است. اين ماده همچنين دليل قرمز بودن زنگ آهن و خون است.

اما چرا مريخ داراي مقادير زيادي آهن است؟ چرا آهن اكسيد مي‌شود و چرا اكسيد آهن قرمز رنگ است؟

پاسخ اين پرسش‌ها به 4.5 ميليارد سال قبل و زمان شكل‌گيري منظومه شمسي باز مي‌گردد. در آن زمان عنصر سنگين آهن در قلب ستارگان مرده در ابرهاي گازي و غباري در حال چرخش بود. اين ابرها از لحاظ گرانشي براي تشكيل خورشيد و سيارات ديگر در هم شكسته شدند.

در حالي كه توده آهن زمين هنگامي كه سياره جوان و ذوب‌شده بود، به هسته آن رفت، دانشمندان ناسا بر اين باورند كه اندازه كوچك‌تر مريخ و همچنين گرانش ضعيف‌تر آن به آهن امكان داد كه كمتر به مركز منتقل شود.

مريخ داراي هسته‌يي آهني است اما در سطوح فوقاني آن آهن به فراواني يافت مي‌شود.

آهن قديمي و ساده تيره و درخشان به نظر مي‌رسد. اين عنصر هنگامي كه در معرض اكسيژن قرار مي‌گيرد، داراي رنگ صرفاً قرمزرنگ شده و وجود مقادير كافي اكسيژن موجب مي‌شود كه به اكسيد آهن (III) تبديل شود. اين تركيب از دو اتم آهن و سه اتم اكسيژن تشكيل شده است.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

 


چه کشیده ام ز هجرت که کسی خبر ندارد     چه کنم که سوزو سازم به کسی اثر ندارد

می ترسم ازجایی روزگار،می ترسم ازسکوت وتنهایی،ازاین که خاطره ی روزهای با تو بودن رابه دوش کشم!می ترسم

با دست خود،دست وپایم رابه زنجیر کشم و در سرزمین غریب

بی تو با دلی شکسته به انتظار روزهابنشینم و آه کشم،چه

کنم؟به چه مشغول کنم دیده ودل را،که مدام دل تو را می طلبد

ودیده تو را می خواهد.

پروردگارا!از آینه ها بخواه که با من مهربان شوند!از آینه ها بخواه

که غبار گناه را از چهره ی من بر گیرند.ای نازنین ترین عشق!

مقصود دلهای غمگین و قلبهای شکسته در این شب غمناک!دزر

این سیاهی محض با تمام احساس ناچیزم تو را با زبان زاری و

شرمساری طلب می کنم،منت بگذار و بنده ی خویشم بخوان!


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

 عزیزمن!

 

به یادم هست که روزی،مصرانه به تو گفتم؛ماهرگز خسته نخواهیم گشت....هرگز...،،اما مدتی است پی فرصتی می گردم تا به تو بگویم:ما نیز خسته می شویم و خسته شدن حق ماست.این که خسته میشویم و از نفس می افتیم و در زانوهایمان دردی حس می کنیم،مساله یی نیست،مساله این استکه بتوانیم زیر درختی کنار جوی آبی،روی تخته سنگی،در کنار هم بنشینیم وخستگی از تن وروح بتکانیم.خسته نشدن خلاف طبیعت است همچنان که خسته ماندن.

 

دیگر نمی گویم که"ما،تا زنده ایم خسته نخواهیم شد"بله می گویم ما هرگزخسته نخواهیم ماند.انسان در این راه دراز،با این کوله بارسنگین،حق است که گهگاه در اعصاب وعضلات خود احساس کوفتگی کند.عیبی نیست مهم این است که جایی برای نشستن،سفره گستردن،سر بر بالش محبت نهادن وبه تحلیل دردوخستگی پرداختن،انتخاب کند و بعد زنده تر از پیش،تازه نفس وسرشار ازانرژی،حرکت کند.

 

عظمت در یکنواختی حرکت نیست،در تداوم حرکت است،در باقی ماندن میل به حرکت،در ایمان به حرکت وبازگشت به حرکت.

 

 


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

چهاردهمین دوره


۱۹۴۸ – لندن (انگلستان)

تعداد ورزشکاران ایران: ۳۸ تن، ‌تیراندازی (۳) مشت زنی (۹) وزنه برداری (۵) کشتی آزاد (۸) تیم ملی بسکتبال (۱۲) ژیمناستیک (۱)
نتایج کاروان ورزشی ایران:
- بسکتبال: با ۵ باخت و یک برد، در میان ۲۳ کشور پانزدهم شد.
- کشتی آزاد: منصور رئیسی (چهارم)، عباس زندی (هفتم مشترک)، ابوالقاسم سخدری (پنجم مشترک). عنوان تیمی: نهم.
- وزنه برداری: جعفر سلماسی (مدال برنز)، محمود نامجو (پنجم- شکستن رکورد دو ضرب جهان).
- نتیجه: ایران با کسب یک مدال برنز در رده آخر کشورهای دریافت کننده مدال (سی و چهارم) قرار گرفت. 

پانزدهمین دوره 

۱۹۵۲ – هلسینکی (فنلاند)


بیستمین دوره:تعداد ورزشکاران ایران: ۲۲ تن، کشتی آزاد (۸) وزنه برداری (۷) مشت زنی (۶) دوومیدانی (۱)
نتایج کاروان ورزشی ایران:
 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

توهین به امام رهبری در سریال ماه رمضان

به گزارش «ندای انقلاب»، در سالهای گذشته و علیرغم هشدارهای مداوم دلسوزان، جریان مرموزی در صدا و سیما شکل گرفته که هدفی جز تخریب انقلاب و ارزشهای آن را دنبال نمی کند.
به نحوی که این جریان به خود اجازه داده تا در یکی از قسمت های سریالهای مناسبتی ماه رمضان به امام راحل و رهبری معظم انقلاب توهین کند.
در سکانسی از سریال مذکور ، فردی که نقش طلا فروش را بازی می کند در مقابل مراجعه مشکوک فروشندگان قطعه طلایی عتیقه به مغازه، به آنها پیشنهاد همکاری برای خرید بدون فاکتور طلا را داده و حتی اعلام می کند که اگر تعداد بیشتری از این اشیا داشته باشند ولو به صورت دزدی هم که باشد وی خریدار آنها است.
نکته مهم در این سکانس وجود تصویری از امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر دیوار طلا فروشی است.

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

تنیسور انگلیسی یک مدال طلای دیگر برای کاروان میزبان المپیک 2012 بدست آورد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، در دیدار نهایی رقابت های تنیس یکنفره مردان در بازی‌های المپیک در حالیکه همگان انتظار برد فدرر را داشتند اندی ماری از کشور میزبان برابر راجر فدرر سوییسی در سه ست و با نتایج 6 بر 2، 6 بر 1 و 6بر 4 به پیروزی رسید و قهرمان المپیک شد.

در دیدار رده بندی خوان مارتین دل‌پوترو از آرژانتین بر نواک جوکوویچ صربستانی غلبه کرد و به نشان برنز رسید. 


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران 

باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در سال ۱۳۴۲ در شهر تهران، پایتخت ایران بنیانگذاری شده‌است.

پرسپولیس در جام خلیج فارس بازی می‌کند و پس از سال ۱۳۴۷، در تمامی ادوار برگزارشده در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران حضور داشته‌است. این باشگاه پرافتخارترین و پرهوادارترین باشگاه فوتبال در ایران است و شهرآورد این تیم با استقلال، مهمترین بازی باشگاهی در ایران است. همچنین بر پایه گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا، پرسپولیس به عنوان پرهوادارترین تیم فوتبال آسیا شناخته شده‌است و پس از آن دالیان چین و الهلال عربستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

پرسپولیس از آغاز تاریخ خود، ۹ بار در بالاترین دسته لیگ فوتبال ایران به قهرمانی رسیده (یک جام منطقه‌ای، ۲ جام تخت جمشید، ۴ جام آزادگان و ۲ جام خلیج فارس) و از این جهت رکورددار است. ۵ بار قهرمانی در جام حذفی ایران و یک قهرمانی در جام برندگان جام آسیا از دیگر قهرمانی‌های مهم پرسپولیس‌اند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 14 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

کيانوش رستمي به مدال برنز المپيک رسيد / حذف سهراب مرادی 

وزنه بردار دسته‌85 کيلوگرم ايران که در رقابت‌هاي يکضرب با رکورد 171 کيلوگرم پنجم شده بود، در حرکت دوضرب خوش درخشيد و با مهار وزنه 209 کيلوگرم به نشان برنز رسيد.

به گزارش خبرنگار پایگاه دانشگاه نیوز، با آغاز رقابت‌هاي وزنه برداري دسته 85 کيلو امشب دو نماينده ايران به مصاف 8 وزنه بردار ديگر در گروه A رفتند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 14 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

مدال‌هایی که در بازی‌های المپیک 2012 لندن به ورزشکاران برتر اهدا می‌شود هم از نظر اندازه و هم از نظر وزن بزرگ‌ترین مدالی هستند که در تاریخ رقابت‌های المپیک طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مدال‌ها بیش از 2 برابر بزرگ‌تر از مدال‌هایی است که در بازی‌های المپیک 2008 پکن به ورزشکاران برتر اهدا شد.

برای ورزشکاران این مدال ها بی‌نهایت ارزش دارند و نمی‌توان بر روی آنها قیمتی گذاشت اما اگر بخواهیم ارزش ریالی آنها را بررسی کنیم برخی از آنها 10 هزار تومان هم نمی‌ارزند!

تمام ارزش ریالی این مدال‌ها به مواد خامی است که در آنها به کار برده شده است نه اینکه اینها در رقابت‌های المپیک به بزرگان ورزش دنیا اهدا شده است. 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 13 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

مدعيان در يك‌چهارم نهايي فوتبال مردان المپيك 

دور گروهي رقابت‌هاي فوتبال مردان بازي‌هاي المپيك به پايان رسيد و چهره تيم‌هاي حاضر در مرحله يك چهارم‌نهايي اين رقابت‌ها مشخص شد.

 در پايان دور گروهي رقابت‌هاي فوتبال مردان المپيك 2012 هشت تيم ژاپن، مصر، مكزيك، سنگال، برزيل، هندوراس، بريتانيا و كره‌جنوبي راهي دور يك‌چهارم نهايي شدند. در اين ميان درخشش تيم‌هاي آسيايي و آفريقايي نمود روشني داشت. حضور 2 تيم آسيايي (ژاپن و كره جنوبي) و آفريقايي (مصر و سنگال) از رشد فوتبال در اين دو قاره حكايت داشت. بريتانيا تنها تيم اروپايي باقي‌ماندهدر رقابت‌هاي فوتبال المپيك سي‌ام كار دشواري براي دفاع از فوتبال قاره سبز در بازي‌هاي المپيك دارد.

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

حذف مظاهری با ناداوری/نماینده ایران به نشانه اعتراض رینگ را ترک کرد 

خبرگزاری فارس: بوکسور وزن 91- کیلوگرم تیم ملی ایران با شکست برابر حریف کوبایی از صعود به مرحله دوم مسابقات المپیک بازماند.

علی مظاهری بوکسور وزن 91- کیلوگرم تیم ملی ایران در نخستین بازی خود به مصاف "خوزه لاردوت گومز" بوکسور تیم ملی کوبا رفت که در راند اول با نتیجه 6 بر 4 حریف خود را شکست داد ولی در راند دوم داوران دو اخطار پیاپی به وی دادند و بلافاصله اخطاز سوم را نیز دریافت کرد تا به راحتی شکست را بپذیرد.

مظاهری که این ناداوری را باور نداشت به اعتراض رینگ را ترک کرد.

"خوزه لاردوت گومز" کوبایی 22 ساله قهرمان بوکس آماتور جوانان جهان در سال‌های 2008 و 2009 بوده و در المپیک نوجوانان سنگاپور هم حضور داشت. عنوان بهترین بوکسور آماتور کوبا در سال 2009 نیز در کارنامه وی دیده می‌شود.


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

تباني 8 بدمينتون باز زن دردسر ساز شد 

 نماينده ي زن رشته ي بدمينتون از كشورهاي چين – اندونزي و كره جنوبي به تباني متهم شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، و به نقل از خبرگزاري رويترز روز گذشته در مسابقات دور حذفي بدمينتون دو نفره زنان ، 4 تيم دو نفره تلاش كردند تا بازي هاي خود را تساوي كنند كه تا مرحله ي فينال ديگر با نمايندگان كشورشان رقابت نكنند.

فدراسيون جهاني بدمينتون در بيانه اي  گفت: اين تيم ها متهم به اين هستند كه بهترينشان را براي پيروز شدن در ميدان به كار نگرفتند و اين به معني تباني و با روحيه ي ورزش و المپيك به صورت واضحي در منافات است.

اين ورزشكاران قهرمانان جهان از چين ، ونگ و يانگ به همراه تيم اندونزي پلي و جوهاري و دو تيم از كره ي جنوبي بودند.

 

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

زندگينامه سهراب سپهری 

شاعر، نقاش
تولد ۱۵ مهر ۱۳۰۷، کاشان.
 درگذشت ۳ اردیبهشت ۱۳۵۹، تهران.

اهل کاشانم.
روزگارم بد نیست.
تکه نانی دارم، خرده هوشی، سر سوزن ذوقی.
مادری دارم، بهتر از برگ درخت.
دوستانی، بهتر از آب روان.

سهراب سپهری پس از طی تحصیلات شش ساله ابتدایی در دبستان خیام کاشان ( ۱۳۱۹ ) و متوسطه در دبیرستان پهلوی



 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

زندگينامه نیما یوشیج
نیما یوشیج بنیانگذار شعر فارسی در پاییز سال 1274 خورشیدی در یوش روستایی در ناحیه نور مازندران زاده شد
 در همین روستا به گفته خودش خواندن و نوشتن را نزد  آخوند ده به ضرب ترکه و بوته های گزنه آموخت بعد ها که به شهر آمد به مدرسه سن لویی فرستاده شد و به تشویق نظام وفا به سرودن شعر پرداخت آشنایی با زبان فرانسه و بهره مندی از ذهنی خلاق و جستجوگر در شعر راه تازه ای پیش پای وی گشود و نو گرایی و نو زایی در شعر پارسی سرانجام با کوششهای وی به برگ و بار نشست در سال 1300  منظومه ای به نام قصه رنگ پریده انتشار داد در همین سال نخستین سروده هایش را در روزنامه قرن بیستم به سر دبیری میرزاده عشقی و در پاییز سال 1301 شعر ای شب را در روزنامه هفتگی نو بهار منتشر کرد
  



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

آراز آراز آی آراز
سولطان آراز خان آراز.
سنی گؤروم یاناسان
بیل دردیمی، قان آراز

آراز اوسته، بوز اوسته
کباب یانار کؤز اوسته.
قوی منی اؤلدورسونلر
دانیشدیغیم سؤز اوسته

آرازی آییردیلار قومونان دویوردولار
من سندن آیریلمازدیم ظولمینان آییردیلار


آخیتدین گؤزوم یاشین
گؤروم قوروسون داشین.
سنی گؤروم یاناسان
بس نئیله‌دین یولداشین؟



سن دئییردین کی هئچ واقت،



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

 پارس آباد شهر کوچک نوپاییست که در سال 1330 توسط فردی بنام آقای مهندس ابراهیم پارسا(مدیر عامل شرکت شیار) پایه گذاری شده است. این شهر در شمالی‌ترین نقطه سرزمین مغان (نقطه صفرمرزی) و ساحل رود ارس قرار گرفته است ،از نقطه نظر آ ب و هوا باید گفت دارای تابستانهای گرم و زمستانهای معتدل است. بنا به آخرین سر شماری در 1375 جمعیت این شهر و حومه 138887 نفر گزارش شده است که از این تعداد نزدیک 46 درصد در نقاط شهری و بقیه در روستاهای اکناف بسر می‌برند.

رود ارس كه در مرز ايران و آذربايجان قرار دارد از طريق سد انحرافي ميل مغان سبب آبياري مزارع و ايجاد حوضچه هايي براي پرورش ماهي می‌شود. رود ارس بركت و حيات و پويايي را به مردم پارس آباد و حومه به ارمغان آورده است. معلوماتی که برخی منابع در اختیار می گذارند روشن می سازد که قبل از اجرای برنامه اصلاحات ارضی ساکنین حوزه قوچ قیشلاقی مغان (پارس آباد)بیشتر عشایر کوچرو بودند و چرخه اقتصادی آنها از طریق دامداری سنتی می چرخید. آنها زندگی نیمه متمرکزی داشتند و 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

مادرید، پایتخت اسپانیا، شهر تاریخ، موسیقی، شور و هیجان و فوتبال است. مادرید را می‌توان نمونه‌ی کوچک کشور اسپانیا دانست: از تمام سنت‌ها و  جذابیت‌هایی که در این کشور وجود دارند، چیزی هم در مادرید پیدا می‌شود. مادرید را در دنیا با میراث فرهنگی و هنری یگانه و زیبایش و با شب‌های پر زرق و برق و زنده‌اش می‌شناسند. موزه‌های بی‌پایانش، رستوران‌ها و کافه‌های همیشه بیدارش و هوای معتدل و مردم زنده و خوشحالش، مادرید را یکی از پرتوریست‌ترین شهرهای اروپا کرده است. تقریباً چهار فصل سال، شهر شلوغ و پر از مسافر است. با این‌ حال، بهار و پاییز برای دیدن مادرید وقت مناسب‌تری است؛ هم هوا خوب است و هم فستیوال‌ها و جشن‌های زیادی در شهر برپاست. 

جاذبه هاي توريستي مادرید

میدان مرکزی مادرید یا میدان پلازا مایور (Plaza Mayor) : توسط پادشاه فلیپ سوم در سال 1619 میلادی ساخته شده که مجسمه او در وسط میدان قراردارد . بسیاری از فستیوالها و جشنهای ملی در این میدان برگزار می شود . میدان پوئرتا دو سول (Puerta del sol ) :( به معنای



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

یک شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات در آمریکا با اعلام اینکه اپل سومین سازنده بزرگ تلفن های همراه محسوب می شود اقدام به ارائه جدول سازندگان تلفن های همراه برحسب سهم بیشتر بازار در چهارماه اول سال 2012 پرداخته است.

بیش از یک دهه نوکیا پیشروترین سازنده تلفنهای همراه بود، اما اکنون این جایگاه توسط سامسونگ تسخیر شده است.

گارتنر به عنوان شرکت پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات با ارائه جدولی به آمار فروش تلفنهای همراه هرکدام از تولید کنندگان در سطح جهان و سهم بازار آنها در چهارماه اول سال 2012 (ژانویه، فوریه، مارس، آوریل) پرداخته است.

درحال حاضر آمار چهار ماه دوم همه شرکتهای سازنده تلفن همراه در دسترس قرار ندارد.

برای مثال طی ماه های آوریل و ژوئن اپل 26 میلیون تلفن همراه که تمام آنها تلفن هوشمند بوده اند را به فروش رسانده آماری که برای این شرکت از یک سال پیش تاکنون رشد 28 درصدی داشته است.

به گزارش مهر، شرکت سامسونگ الکترونیک که در صدر قرار دارد، 86.6 میلیون تلفن همراه



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

وین رونی (به انگلیسی: Wayne Rooney) (زاده ۲۴ اکتبر ۱۹۸۵) بازیکن فوتبال اهل انگلستان است که به عقیده بسیاری از کارشناسان فوتبال بهترین بازیکن حال حاضر جهان و تاریخ فوتبال جهان است.
 


این بازیکن به عنوان زشت‌ترین فوتبالیست شناخته شده است و اکنون در پست مهاجم، در تیم باشگاهی منچستر یونایتد و تیم ملی فوتبال انگلیس بازی می‌کند.

رونی نخستین بازی ملی‌اش را در سال 2003 انجام داد. وی در یورو 2004 برای تیم ملی انگلیس به میدان رفت و 4 گل نیز به ثمر رساند. او همچنین در جام جهانی 2006 و 2010 نیز حضور داشت. رونی تاکنون دو بار در سال‌های 2008 و 2009، به عنوان بازیکن سال انگلستان انتخاب شده‌است. او 70 بازی ملی و 26 گل ملی در کارنامه دارد.
 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

دروازه‌بان رئال مادرید معتقد است هافبک تاتنهام در سطحی است که می‌تواند در رئال بازی کند. 

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از فارس، خبرهای بسیاری در مورد جدایی لوکا مودریچ هافبک کروات تاتنهام از این تیم به گوش می‌رسد و مقصد وی نیز رئال مادرید اعلام شده است.


ایکر کاسیاس در این رابطه گفت: «او را می‌شناسم. از زمانی که در تاتنهام بازی می‌کند، بازیکن شناخته‌ شده‌تری به شمار می‌رود و بیشتر از پیش دیده شده است. او در یورو 2012 نیز حضور داشت و برابر تیم ملی اسپانیا نیز به میدان رفت. او بازیکن خوبی است و احساس می‌کنم در سطح باشگاهی مانند رئال قرار دارد.»




ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

نماینده پینگ پنگ ایران در المپیک 2012 لندن برابر حریف هنگ‌کنگی‌اش به پیروزی رسید و راهی مرحله یک شانزدهم شد. 

ایسنا،نوشاد عالمیان که با پیروزی مقابل حریف استرالیایی نخستین پیروزی تاریخ ایران درپینگ پنگ را به دست آورده بود، در دومین دیدار خود مقابل تانگ پنگ از هنک کنگ به میدان رفت و بازی را با نتیجه‌ی 4 بر3 به سود خود به پایان داد.
عالمیان ست‌های اول،‌دوم، چهارم و هفتم را به سود خود به پایان برد (11-8، 11-5، 11-9 و 12-10) و ست‌های سوم، پنجم و ششم را (11-7 و 11-8، 11-5) واگذار کرد.
حریف عالمیان در این رقابت در رده 32 جهانی قرار داشت که عالمیان با این پیروزی فردا ساعت 15:30 برابر تیمو بول آلمانی(رده 7 جهانی) قرار می‌گیرد.

عالمیان: می‌خواهم حریف آلمانی‌ام را هم شکست دهم
نماینده پینگ‌پنگ ایران در المپیک لندن گفت: حریف آلمانی من قهرمان جهان و اروپاست اما مقابل وی نیز برای برد به میدان می روم.
نوشاد عالمیان پس از پیروزی مقابل حریف هنگ‌کنگی و راه‌یابی به مرحله یک شانزدهم نهایی المپیک 2012 لندن اظهار داشت: از کسب این پیروزی بسیار خوشحالم چون دومین پیروزی تاریخ پینگ‌پنگ ایران به دست آمد. باید هم خوشحال باشم بازی بسیار سختی بود. انتظار این را هم داشتم که این بازی تبدیل به یک ماراتن شود. تانگ پنگ بازیکنی بسیار خوب و 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

مثلث برمودا و عجایب آن 

مثلث برمودا محلی است وهم‌انگیز که در آن صدها هواپیما و کشتی در هوا و دریا ناپدید شده‌اند. بیش از هزار نفر در این منطقه وحشت گم شده‌اند، بدون اینکه حتی یک جسد یا قطعه پاره‌ای از یک هواپیما یا کشتی مفقود شده ، به جا مانده باشد.
● موقعیت مثلث برمودا
مثلث برمودا واقعا یک مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و شاید هم دایره‌ای بزرگ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا ۸۰ درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق می‌گردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبه نمی‌شود.
در غرب اقیانوس اطلس، در آن سوی سواحل جنوب شرقی ایالات متحده ، ناحیه ‌ای وجود دارد که به شکل مثلث است . این ناحیه از برمودا در شمال آغاز می‌شود و تا قسمت جنوبی فلوریدا امتداد می‌یابد ، سپس از سمت شرق با گذشتن از جزایر باهاما و پورتوریکو،به طول جغرافیایی ۴۰ درجه به سمت غرب کشیده می‌شود و دوباره به برمودا باز می‌گردد.
این ناحیه که به مثلث برمودا معروف است ،در لیست رازهای ناشناخته جهان به مکانی اضطراب انگیز وباور نکردنی به ثبت رسیده است . در این مکان بیش از صدها هواپیما وکشتی بدون آنکه کوچکترین اثری از آنان باقی بماند ، ناپدید شده‌اند .اغلب این حوادث از سال ۱۹۴۵ به بعد روی داده است ،و در طول ۲۶ سال اخیر بیش از ۱۰۰۰نفر در این 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری


 

 ریاضیات در دوره اسلامی

آغاز و انجام تمدن اسلامی یکی از عجیب ترین وقایع تاریخ بشر است. مردمی که قرنها در توحش می زیستند، سواد در میان آنها محلی از اِعراب نداشت، دختران خود را زنده به گور می کردند، بدترین غذاها را می خوردند و دائماْ در حال نزاع قبیله ای بودند، فقط در عرض حدود ۹۰ سال، تمدنی را بر پا کردند که از کرانه های سند در هندوستان تا شمال افریقا و اسپانیا امتداد داشت. تمدنی که فراگرفتن علم و دانش را جهاد راه خدا می دانست و در کتابخانه های آن هزاران جلد و در بعضی از آنها حدود چهار صد هزار جلد کتاب موجود بود- مانند کتابخانه سلطنتی امیر قرطبه. به قول جواهر لعل نهرو، در بعضی از مناطق این تمدن پهناور، تقریباْ همه سواد خواندن و نوشتن داشتند و بعضی از شهرهای آن بالغ بر یک میلیون نفر جمعیت داشت با تمام امکانات رفاهی لازم. مسلمانان علوم دقیقی همچون ریاضی، فیزیک، شیمی، مهندسی، پزشکی، نجوم و دریانوردی را با علوم معنوی همچون فلسفه، منطق، حکمت و عرفان پیوند داده بودند. چنین تمدنی- اما - به دلیل دور شدن مسلمین از احکام زیبای اسلام، کم کم رو به زوال نهاد و جای خود را به تمدن غرب داد.
تمدن غرب به گواهی صدها سند و مدرک، وجود خود را مدیون تمدن اسلامی است. اما ریاکارانه سعی در پنهان کردن این دین و کم اهمیت جلوه دادن تمدن بزرگ اسلامی داشته و دارد. غربیها - جز اندکی از دانشمندان منصف آن- سعی دارند که چنین جلوه دهند که تنها نقشی که تمدن هفتصد ساله اسلامی دارد، همانا محافظت از علوم یونانی و انتقال آنها به اروپاست که توهینی بس بزرگ به این تمدن شکوهمند و دروغی کاملا آشکار است.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

به نام خدا


«کعبه» بنایی در میان مسجد الحرام در شهر مکه در کشور عربستان سعودی است. کعبه مقدس‌ ترین مکان در دین اسلام است. نام کعبه اشاره‌به چهارگوش‌ بودن این سازه دارد. در قرآن، کتاب مذهبی مسلمانان آمده که بنای کعبه توسط یکی از انبیاء خدا بنام ابراهیم و پسرش اسماعیل ساخته شده است. بعضی هم بر این باورند که خانه خدا قبل از ابراهیم ساخته شده بود و نخستین سازنده آن حضرت آدم است.

در اطراف بنای کعبه مسجدی بنام مسجد الحرام ساخته شده است. همه مسلمانان جهان در هنگام نماز رو به 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

وقتی یک نوشابه می خورید، چه اتفاقی می افتد!

10دقیقه بعد : 10 قاشق چای خوری شکر وارد بدنتان می شود. می دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی شوید؟ چون اسید فسفریک، طعم آن را کمی می گیرد و شیرینی اش را خنثی می کند.
.
20دقیقه بعد : قند خونتان بالا می رود و منجر به ترشح ناگهانی و یک جای انسولین می شود. کبدتان شروع می کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.
.
40دقیقه بعد : حالا دیگر جذب کافئین کامل شده؛ 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

یک مقام ششم دست آورد ایران در روز اول 

الهه احمدی در با اختلاف ۴۹۹ امتیاز در بین هشت فینالیست تفنگ بادی به مقام ششم رسید.


در اولین روز رسمی بازی های المپیک، نمایندهای ایران در رشته های دوچرخه سواری، قایقرانی (روئینگ)، تیراندازی و تنیس روی میز با حریفان خود به رقابت پرداختند.

مهم‌ترین رخداد روز اول برای کاروان ورزشی ایران کسب مقام ششم رشته تیراندازی تفنگ بادی توسط الهه احمدی بود. به غیر از مقام ششمی الهه احمدی، کاروان ورزشی ایران روز اول، را در حالی به پایان رساندند که ورزش ایران در سایر رشته ها عملکرد ضعیفی داشت.

الهه احمدی به همراه مه‌لقا جام‌بزرگ دو نماینده ایران در رشته تیراندازی با تفنگ بادی زنان دو سرنوشت متقاوت در این مسابقه ها داشتند. در مرحله رتبه بندی الهه احمدی توانست با کسب ۳۹۷ امتیاز به فینال این رشته راه پیدا کند ولی مه‌لقا جام بزرگ با ۳۹۱ چهل و سوم و از دور رقابت ها حذف شد.

نماینده ایران در مرحله پایانی با رقیبانی از کشورهای چین و آمریکا، لهستان، جمهوری چک و روسیه مسابقه داد و در نهایت با ۴۹۹ امتیاز به مقام ششم المپیک رسید. الهه احمدی در گفت گویی با



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

                    شادی دوم شد

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران محسن شادی قایقران المپیکی کشورمان روز گذشته در حاشیه برگزاری مسابقات به مصاف حریفان خود رفت و در نهایت در جايگاه ششم ايستاد 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

رقابت‌هاي بسکتبال مردان از فردا آغاز مي‌شود 

رقابت‌هاي بسکتبال مردان المپيک 2012 لندن از فردا(يکشبنه) آغاز مي‌شود.

رقابت‌هاي بسکتبال المپيک 2012 لندن در بخش مردان از فردا (يکشنبه) آغاز مي‌شود و تيم‌هاي حاضر که در گروه قرار دارند به مصاف هم مي‌روند.

در مهمترين بازي‌ها آمريکا، قهرمان دوره گذشته به مصاف فرانسه مي‌رود و اسپانيا، نايب قهرمان دوره قبل نيز برابر نماينده آسيا يعني چين قرار مي‌گيرد.

جدال آرژانتين و ليتواني هم از ديگر ديدارهاي مهم فردا محسوب مي‌شود.


برنامه کامل روز اول به شرح زير است:


 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

فوتبال زنان، آغازگر سي‌ا‌مين جشنواره المپيک لندن
در شرايطي که رقابت‌هاي المپيک لندن بطور رسمي از روز جمعه با انجام مراسم افتتاحيه آغاز خواهد شد، اين رشته ورزشي زنان با حضور 12 تيم در 3 گروه 4 تيمي زودتر از بقيه رشته‌‌ها کار خود را شروع مي‌کند. از اين رو فردا (چهارشنبه) اولين دور از پيکارهاي گروهي اين مسابقات انجام خواهد شد.

در گروه اول در اولين مصاف تيم قدرتمند آمريکا برابر نيوزيلند خواهد ايستاد و در دومين ديدار برزيل رودر‌روي کامرون قرار مي‌گيرد.

در گروه دوم ژاپن، قهرمان جهان از قاره آسيا با کانادا ديدار خواهد داد و سوئد و آفريقاي‌جنوبي به مصاف هم خواهند شتافت.

در آخرين سري از پيکارهاي اين تاريخ و از گروه سوم آمريکا با فرانسه و کلمبيا با کره‌جنوبي به رقابت مي‌پردازد.

بازي‌هاي المپيک تا تاريخ يکشنبه 22 مردادماه ادامه دارد.

ويگينز مي تواند پرچمدارما درافتتاحيه المپيک باشد
بکام گفت: به نظر من اگر فردي براي کشورش به يک عنوان قهرماني در رشته ورزشي مورد علاقه اش برسد اين خيلي مهم و قابل توجه است و برادلي ويگينز هم يکي از اين افراد است زيرا او با قهرماني خود مايه افتخار و مباهات مردم کشورش شد.

وي افزود: من در اينجا قهرماني ويگينز در تور دوفرانس را تبريک مي گويم و او مايه افتخار همه ماست و او با اين کار خود مردم يک کشور را خوشحال کرد و همه از اين موفقيت او خوشحالند و او کسي است که عملي خارق العاده را در آستانه المپيک انجام داد و ما افتخار خواهيم کرد که او در المپيک پرچمدار ما باشد.

بکام در پايان گفت: زماني که ويگينز قهرمان تور دو فرانس شد اين قهرماني او که همانند يک رويا است مي تواند تاثير خوبي بر برگزاري رقابتهاي المپيک داشته باشد و شما مي توانيد انرژي را در بين ورزشکاران کشورمان مشاهده کنيد و اين موضوع جالبي است.

خوش چهره‌ترين ورزشکار حاضر در المپيک 2012



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 7 مرداد 1391برچسب:,,,, توسط توحید بهاری