بهار نت
امیدوارم ساعات و لحظات خوشی با هم داشته باشیم

30 سال با شاتلهاي ناسا 

نشريه ان بي سي همزمان با آغاز آخرين پرواز شاتل فضايي آتلانتيس و با نزديک شدن به بازنشستگي شاتل هاي کهنه کار ناسا، گزارشي را از به ياد ماندني ترين لحظات در تاريخ فعاليت شاتل ها منتشر کرده است.سازمان بيش از 130

ماموريت طي 30 سال، سازمان ناسا در حال آماده سازي شاتل هاي خود براي انجام آخرين پرواز فضايي است، زماني که انديور ردياب ذره اي 1.5 بيليون دلاري طيف سنج مغناطيسي آلفا را به ايستگاه بين المللي فضايي انتقال خواهد داد.

«راجر لانيوس» از کارمندان ارشد پروازهاي انساني موزه ملي هوا و فضاي اسميتسونيان مي گويد: به طور قطع اکنون زمان آن فرا رسيده است تا اين فضاپيماها با احترام و به شايستگي بازنشسته شوند آنها به خوبي خدمت کرده اند اما اکنون فرسوده شده اند و زمان جايگزيني آنها فرا رسيده است.

با توجه به پايان قريب الوقوع دوره فعاليت شاتل هاي ناسا نشريه ان بي سي نگاهي به گذشته داشته و با بررسي 30 سال فعاليت شاتل هاي ناسا گزارشي را از خاطره انگيزترين لحظات به جا مانده از ماموريت شاتل هاي ناسا منتشر کرده است.

سال 1972: برنامه شاتل مورد تاييد قرار گرفت

با رو به پايان گذاشتن برنامه ماه آپولو، ريچارد نيکسون در ملاقاتي با جيمز فلچر رئيس ناسا در تاريخ 5 ژانويه 1972 موافقت خود را با برنامه اي که در آن زمان سيستم حمل و نقل فضايي خوانده مي شد ، اعلام کرد. قرار بود طي اين برنامه وسايل نقليه فضايي با توانايي حرکت سريع ميان زمين و مدار يا همان شاتل ها ساخته شوند. مشکلات تکنيکي از قبيل ساخت سيستمي که 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

ریتالین بخوریم یا نخوریم؟ 

ریتالین دارویی است که در درمان اختلالات مغزی توسط روانپزشکان تجویز می شود. این دارو به نوعی ماده محرک مغز است و برای فعالتر شدن کورتکس مغز تجویز می شود اما متاسفانه شاهد استفاده خودسرانه آن در بین برخی از دانشجویان هستیم که عوارض بسیار زیان آوری نیز به دنبال دارد.

سپیده دانایی: رییس اداره پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد وزارت بهداشت، مصرف ریتالین در دانشجویان را مقدمه ای برای مصرف شیشه عنوان کرد و از برنامه های وزارت بهداشت برای پیشگیری از اعتیاد در دانشجویان گروه های پزشکی خبر داد.

«فیروزه جعفری» گفت: در برخی دانشجویان مصرف ریتالین مشاهده می شود که این موضوع می تواند مقدمه ای برای مصرف شیشه باشد. دانشجویان پس از ورود به دانشگاه و در اولین امتحاناتشان، برای آنکه بتوانند شب ها بیدار بمانند و انرژی بیشتری برای درس خواندن داشته باشند، ممکن است از سوی برخی به مصرف ریتالین تشویق شوند.

ریتالین دارویی است که در درمان اختلالات مغزی توسط روانپزشکان تجویز می شود. این دارو به نوعی ماده محرک مغز است و برای فعالتر شدن کورتکس مغز تجویز می شود اما متاسفانه شاهد استفاده خودسرانه آن در بین برخی  از دانشجویان هستیم که عوارض بسیار زیان آوری نیز به دنبال دارد.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

پس از گمانه زنی رسانه‌ها، یکی از مقامات رئال اعلام کرد
رونالدو قصد جدایی از باشگاه را دارد


یکی از منابع آگاه در باشگاه رئال مادرید اعلام کرد که رونالدو قصد جدایی از باشگاه را دارد، اما هیچ‌کس علت آن را نمی‌داند. 

به نقل از ورلدگیم، مقامات باشگاه رئال مادرید در تلاش هستند تا دلیل ناراحتی رونالدو را که با صحبت‌هایی مبنی بر جدایی از باشگاه همراه بود، بفهمند.

یکی از مقامات بلندپایه رئال مادرید که نخواست نامش فاش شود، روز دوشنبه اعلام کرد که ناراحتی رونالدو عجیب است و زمان نامناسبی را برای آن انتخاب کرده است. منابع آگاه تأیید کردند که رونالدو تمایل به ترک باشگاه دارد، اما هیچ‌کس دلیل آن را نمی‌داند.

رونالدو روز یکشنبه پس از به ثمر رساندن 2 گل برای رئال مادرید مقابل گرانادا به خوشحالی نپرداخت.

وی در این باره گفت: ناراحت هستم و به همین دلیل پس از گلزنی خوشحالی نکردم. به دلیل مسائل حرفه‌ای ناراحتم و باشگاه دلایلش را می‌داند.

منابع آگاه در باشگاه اعلام کردند که رونالدو هنگام ملاقات با فلورنتینو پرز به درخواست مهاجم پرتغالی، دلایل بیشتری را بیان نکرد.
 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

سینمای کلاسیک هالیوود 

سینمای کلاسیک هالیوود یا روایت کلاسیک هالیوود، اصطلاحاتی در تاریخ سینما می‌باشند که هردو بر نوعی سبک دیداری و شنیداری معیّن در ساخت تصاویر متحرک و نحوه تولید آنها اطلاق می‌شوند.

این سبک در صنعت فیلمسازی آمریکا تقریبا بین سالهای ۱۹۱۰ تا ۱۹۶۰ میلادی مورد استفاده بوده‌است.

اساساً آثار سبک کلاسیک، بر مبنای اصل ویرایش مداوم و با سبک و شیوهٔ «نامرئی» ساخته می‌شدند. یعنی، نه حضور دوربین و نه حضور ابزارهای صدابرداری، هیچیک توجه کسی را جلب نمی‌کرد و برای هیچکس محسوس نبود. (این همان ویژگیست که ممکن است در کارهای مدرن یا پست مدرن نیز به چشم بخورد).

عصر طلایی

عصر طلایی هالیوود، در تاریخ سینمای آمریکا، اصطلاحا به دورانی اطلاق می‌شود که از پایان دوران سینمای صامت، یعنی از اواخر سال ۱۹۲۰ میلادی آغاز شده و تا حدود سال ۱۹۶۰ میلادی به طول می‌انجامد. در طی این دوران، که دورانی پربار در صنعت سینما محسوب می‌شود، تعداد بسیار زیادی فیلم توسط استودیوهای فیلمسازی هالیوود تولید گردید.

 

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

 ریاضی یعنی ... 

رياضي يعني: تدبير در آفرينش و بنا نهادن آن به وسيله اعداد و اعداد يعني: شمارش تعداد اجزاي طبيعت تا بينهايت و بينهايت يعني: از اول تا آخر و از اول تا آخر يعني: رسيدن به خدا، و رسيدن به خدا يعني: عشق و در مجموع، رياضي مقدمه اي براي رسيدن به خالق هستي.
گاليله مي گويد: اصول رياضيات الفباي زباني است كه، خداوند جهان را با آن نوشته است و بدون كمك آنها درك يك كلمه هم غيرممكن است و انسان بيهوده در راهروهاي تاريك و پر پيچ و خم سرگردان است.

به نظر من هم، خداوند يك رياضي دان است، رياضيداني كه برخلاف ما، هر مسئله اي را به آساني مي تواند حل كند و مانند ما انسانها نياز ندارد از فرمولهاي پيچيده استفاده كند، اصلا پايه گزار رياضي، خداي خالق است و رياضي واسطه اي است تا بتوانيم به قدرت خالق خود پي ببريم، و بدانيم اين جهان بر پايه ارقام و اعداد رياضي بنا شده است.
خداوند در قرآن مي فرمايد:
ما موجودات را جفت جفت آفريديم، كه همين كلمه جفت يك مفهوم رياضي را بيان مي كند (زوج مرتب) پس بنيان گزار رياضي خود خداوند است.

كپلر ستاره شناس بزرگ مي گويد:
«خداوند جهان را به زبان اعداد خلق كرده است»
 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

عجيب‌ترين آداب كفن‌ و دفن در دنيا 

بعضي‌ها معتقدند كه اگر از اين رسوم تبعيت نكنند، يا نفرين مي‌شوند، يا فرد از دنيا رفته مورد بخشايش قرار نمي‌گيرد. پرداختن به آيين‌هاي كفن و دفني كه خاص هر كشور باشد، علاوه بر اين‌كه از منظر قياس با رسوم خودمان مي‌تواند جالب توجه باشد، به نوعي بازتاب‌دهنده فرهنگ، روحيات و سنن مردم آن كشور خاص هم هست، از اين رو در ادامه به مرور برخي از اين رسوم در چند كشور پرداخته‌ايم.

 

كره جنوبي؛ پول و برنج در دهان متوفي!

كره جنوبي از كشورهاي شرق آسياست و از آنجا كه معمولا تلقي‌هاي عجيب‌وغريبي در‌خصوص مراسم‌ سوگواري در اين دسته از كشورها در ذهن بسياري از ما قرار دارد، شايد پرداختن به آن جالب باشد.  شايد مهم‌ترين نكته اين باشد كه برخلاف بعضي‌ها در اين كشور مرده را نمي‌سوزانند.

ـ مردم كره جنوبي از قديم معتقدند اگر افراد در خانه از دنيا بروند به روح سرگردان تبديل مي‌شوند. به همين دليل مردم آنجا تمام سعي‌شان را مي‌كنند افراد بيمار را در خانه تنها نگذارند!



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, توسط توحید بهاری

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد